Introducera hundar
Hej!
Lite oväntat så kanske jag får hem en valp (akut omplacering) och jag funderar på hur jag ska föra ihop en 15 veckor med en 10 mån på bästa sätt.
Någon som har ett tips på detta?
Vi kommer mötas första gången utomhus på neutral mark, men är det egentligen ''bara'' att föra ihop dem inomhus efteråt?
Skulle behöver lite tips, huvudet står still just nu XD
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Du lär nog märka hur bra det funkar på neutral mark när de träffas och beroende på hur din nuvarande är mot andra hundar i hemmet så ser du säkert hur det kan gå. Jag skulle iaf träffats ute på neutral mark som du skriver och sen sett då hur det funkar. funkar det bra så skulle jag tagit med båda in för att se hur det går. självklart ta bort allt ätbart och alla leksaker innan de kommer in, för säkerhetsskull :)
Mvh Linn
#1 Ok, ja jag vet hur min hund reagerar - med andra vuxna hundar. Och han visar inget aggressivt gällande mat, leksaker eller annat, utan bara massa glädje och pussar med den andra hunden, han är van vid flock även om han inte bor med en =)
Det jag vet om valpen är att den inte har särskilt mycket socialträning med andra hundar.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Vad är det för ras? har inget me inlägget o göra undrar bara :)
#3 Italiensk vinthund, båda två
En 10 månaders är ju också en valp så jag tror inte det blir problem, i valpar finns det bara bus. :)
#2 Då får du kolla lite extra på hur den lilla beter sig. I värsta fall kanske du kan dela lite på dom inomhus men jag upplever iaf att valpar inte brukar vara så svåra att vänja vid nya saker och djur :)
Lycka till! :D
Mvh Linn
Tack för alla svar!
Det kommer inte bli någon introducering, men tipsen är bra att ha ändå =)