Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 756 ggr
Ralktad
0

Noskvalster, förkylning?

Min schäfertik på 7 månader har börjar nysa o fnysa väldigt mycket. Det började för några dagar sedan, ungefär då värmen och solen kom. Hon är pigg inomhus men lite slö ute pga värmen. Äter och dricker som hon brukar. Hennes nos är ljummen, alltså inte kall eller varm, väldigt blöt och när hon nyser kommer det ut massa "vatten". Jag har inte tagit tempen än, men tänkte göra det på jobbet. Under natten och vila så är hon som vanligt, de flesta nysningarna kommer oftast på morgonen och när vi kommer ut. När hon andas inåt låter det som vanligt, och när hon andas ut så låter det som att hon är väldigt blöt om nosen (tänk en väldigt trubbnosig hund andas). Någon som känner igen detta? Jag ska ringa veterinären senare, men tänkte om ngn varit med om liknande. Juste, kan säga att hon än inte haft några inåtdragningar.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Gronstedt
1

Pollen?

Ralktad
0

#1 Tänkt på det också, hon kände inte av något i våras då det slog ut, men det kan ju ha utvecklats nu.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Gronstedt
1

#2: Jag tror det är olika sorter, jag hade stora besvär tidigare i våras men känner inte mycket nu, trots att det lär vara väldigt höga halter. Så det kan nog vara olika vad man reagerar på.