Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4082 ggr
baloo4
0

Bästa klickern ?

Var hittar jag den bästa klickern ?

Michaela-N
0

Det är väl en smaksak, själv har jag I-Click och gillar den, den hittar du på bl.a. Jami Hundsport och de flesta djuraffärer :-)

Gejter
1

Inte vet jag vad som är bäst med en klicker? Barar den klickar. Köpte min på Biltema för 9:90 och den fungerar utmärkt.

JoannaLi
0

Man bestämmer ju själv vilken klicker som är den "bästa". Nu är alla jag har i samma "modell", eftersom att de har ett ganska mjukt ljud, och när jag provade en sådan här fyrkantig låda så smällde den så högt att jag själv hoppade till, och då blev det ju lite fel effekt på klicket ^^ 

Så jag skulle säga; gå till djuraffär och prova att klicka på ett par olika modeller, och välj det ljud som du tycker bäst om :)

IngaTrnqvist
0

Vilken klicker som är bäst bestämmer man ju själv. Jag använder i-click som finns att köpa i de allra flesta zoobutiker och onlinebutiker som säljer hundartiklar.

NeuroJajje
0

Du kan klicka med munnen om du vill,, eller knäppa med fingrarna, 

hundarna skiter fullständigt i vad det är för märke på din klicker,, så länge den låter.. ;)

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

Jetaime
0

Jag gillar biltemas, för dom har lite dovare ljud och är billiga och en ring man kan sätta runt armen.

Mapel
0

Det är ju verkligen individuellt! Här hemma är vi helt beroende av Clik-R. Den går att sätta fast på fingret så man kan belöna, peka och allt utan att behöva hålla i klickern och utan att behöva fånga upp den om man skulle ha den dinglande från armen. 

Vi har massa olika sorter hemma, men tyvärr har vi blivit helt förstörda på den här Clik-R så nu kan vi inte använda nått annat ;) Dock är den ibland lite för tyst, så utomhus när det är mkt ljud runt om hörs den inte så bra. Men hunden hör den ju säkert bra ändå ;)

jenmjao
0

Jag har biltemas klicker inomhus och en skrikröd med gul knapp utomhus :) Finns i olika färger men köpte ca: 5 styckna ifrån ebay för något år sen, dom kostade 5kr styck och fraktfritt!

Sugar Mist
0

Mina favoriter är klickerdosor, dvs en liten låda med en metallbit man trycker ner för att det ska låta. Det låter högre(bra för mig med en unghund som tycker allt annat är mer intressant) och ligger bra i handen. Min personliga favorit är en lila klickerdosa ifrån Canis, tyvärr glömde jag min i en träningshall för några veckor sedan.

-

setrin
0

asså jag har en fråga lite OT men min hund är rätt rädd för klick ljud och går o gömmer sig men en klicker den klickar väll för att belöna hunden? är det mng hundar som är rädda för klickljud, han regerar när man blåser tuggummi mm

JoannaLi
0

Klickern ska vara ett postivit ljud, ja, men du måste göra det till ett positivt ljud först. Har du klickat in honom? 

(Hur man börjar:) Ge honom det allra, allra godaste godiset i världen, och sedan precis när han får den i munnen så klickar du samtidigt, som du berömmer med rösten. 

Om hunden är rädd för ljudet vet jag inte om det där skulle funka, men jag hoppas det?

jenmjao
0

#10 Min mammas Pudel är likadan, ingen idé att ens klicka min hund när han är i närheten, han rycker tillbaks som om klicken vore ett slag i ansiktet :/
Spelar ingen roll vilket godis man har, hur glad man än verkar, hunden blir rädd.

russin
0

Jag gillar I-Clicken bäst, då den inte har så skarpt ljud som den gamla vanliga metallklickern har.

Ambrose
1

Jag har en Starmark Pro-Trainer Clicker. Valde den för jag ville ha en med knapp och inte en metallbit. Kännde även att den låg bäst i handen. Dock är den kanske lite otymplig, ganska stor, och jag måste sätta i ett snöre i den så jag kan ha den hängandes runt handleden. Men skönt ljud och lätt att hitta knappen :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

setrin
0

tänkte iallafall köpa en o se om jag kan lära in honom blir nog ett jä*** jobb men jag är envis o ger mig inte i första stunden bara andra … cx

setrin
0

#14 Har också den klickern köpte den nu i Fredags! :) ska prova/försöka klicka in honom!

Portie
0

Jag gillar min klicker jag köpte på Biltema för 10 kr.