Hanhundar ihop.
Hur bra går 2st hanhundar ihop? Hundarna skulle ha 1år 4mån ålders skillnad.
Beror på hur hundarna är som individer - handlar om personkemi precis som med folk, kan funka och kan gå åt skogen.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Beror på hundarna.
Vet de som har hanhundar ihop utan problem. Och dessutom fler än 2.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det beror ju helt och hållet på individerna. Min hane är lite "kaxig" mot hanhundar i början när vi träffar några, men efter ett tag går det hur bra som helst.
Andra hanar går ju inte alls ihop och vissa är det absolut inga problem med.
Jag har två hanar och 2 tikar men alla utom en är kastrerad (fast hon kommer att bli kastrerad) utan problem. Jag har haft som mest 3 hanar och en tik då var alla kastrerade och då hade jag inte heller några problem det beror som sagt på hundarna.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Är bara att prova. Jag har aldrig sett kön utan själva individerna. Jag har två okastrerade hanhundar och det är fem månader mellan dem i ålder.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Ok. Väntar nämligen på valp som ska födas midsommar veckan. Vi har reserverat hane ^^, Rambo har inga problem med hundar oavsett kön men man vet ju inte om det kommer att krocka mellan dem :/ Kan inte kastrera ngon dera då jag har avels planer och det tär på deras jakt lust att kastrera :(
Jag har två hanar,dock är båda kastrerade nu men det har dom inte alltid varit när dom bott ihop. Kastreringen handla om att dom mådde dåligt när tikar löpte i området (blandraser så ingen avel i tanken).
Dom går ihop med alla hundar och har alltid gjort men det tror jag beror mer på hur dom är som individer.
Det är 13 månader emellan dom för övrigt.
Beror som sagt på individerna. Mitt exs familj hade 2 hanar och 1 tik ihop, ingen av dem var kastrerade. Gick superbra, t.om. vid löp, men det är kanske lite mer ovanligt :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
är det en valp är det stor chans att det går. valpen är inte dominant, och försöker då inte att ta över den andra hundens revir.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#9 Dock kan de försöka göra det när de blir könsmogna. Inte helt ovanligt. Även så med tikar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Skrev "stor chans". Inte " 100% säkert att det går"
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Jag har två hanhundar som lever ihop och är oskiljaktiga. Men precis som sagt handlar det om personkemi.
Men två så unga hundar borde det inte vara några större problem men ta det lungt i början - ge hundarna möjlighet att träffas på neutral mark, hälsa på sina egna villkor och ha sina egna sängar/utrymmen där de kan vara ifred.
Oj, såg nu att det var åldersskillnaden och inte åldern på hundarna. Hur gamla är de?
#13 Den äldsta är 1 år och 6mån och den yngsta är 8veckor när de träffas för första gången. :)
Det beror som sagt helt på individerna. Hugo t.ex. funkar bra ihop med dom allra flesta hundar, oavsett om det är hane eller tik, medan han inte alls går ihop med vissa andra.
eftersom du tar in en valp är chansen ganska stor att de fungerar. Kan ju ändå va bra att tänka på saker som: låta hundarna äta ifred och inte behöva känna sig hotade av den andra, att du ser till att den ena inte får ta den andras grejer hur som helst., och att de är du som bestämmer vilken hund som du vill ge uppmärksamhet för stunden så att säga. så de inte bildas onödig konkurrens.
vissa raser är ju kända att ha "köns aggression" och då kan det ju bli svårare. Men vet många hanar för övrigt som går hur bra som helst ihop:)
I regel funkar det bättre med två hanhundar ihop än två tikar