Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2890 ggr
chokladtassen
7

Idiot till granne?

Hörde nyss att en hund skrek då vart det grannen som höll sin valp i nacken så ögonen nästan ploppa ut pån. Hunden skriker och sedan bara han kastar ner hundvalpen i backen och säger: Gör inte så igen!

Hunden hade tydligen gått nära grillen..

Tycker så synd om hundvalpen som ska behöva växa upp så. Det var inte ens hans valp men ägaren gjorde inget. Hon är väl likadan antar jag..

Grannarna här e som dom e men dom e nog värst! 😕

Tack för att jag fick skriva av mig.

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Saffran0Spice
8

Stackars valpen! =(

MonicaLagerquist
18

Gör en polisanmälan om djurmisshandel!

Stolt ägare till tre La permer

chokladtassen
0

Ja, ägaren har nyss köpt henne :(

Saffran0Spice
15

Anmäl och ring länsstyrelsen!
Idioten ska inte ha djur😡

chokladtassen
0

#2 Nja.. Då går dom väl på våra djur.. Därför katterna är innekatter..

Vart någon som hade lagt ut köttbitar med råttgift i här..

Saffran0Spice
14

#5 spelar ingen roll, låt dom gå på er!
Har man inget att dölja så har länsstyrelsen inget att hitta och att ha innekatt är inte olagligt 😉

+ du kan göra en anonym anmälan!

Tanjis
6

#5 nu förtiden är det olagligt att ha utekatt i de flestalän så dom kommer inte kunna gå på er

chokladtassen
0

Dom kommer få reda på att det var jag som anmälde ändå.. Dom hatar oss väl tillräckligt ändå..

Saffran0Spice
13

#8 skit i det, det är för att hjälpa valpen - och om dom terroriserar er så går det att anmäla trakasserier, att gå på er ger dom bara mer problem!

Tanjis
8

#8 men okey, det är ju viktigare att ni är sams med grannen än att hunden ska ha det bra

chokladtassen
0

Men ska jag anmäla han då eller ägaren?

Saffran0Spice
5

Du kan anmäla båda - eller ägaren då han har ansvaret för valpens säkerhet.

chokladtassen
3

#10 Jag bryr mig om mina djur. Vi hade en samma granne för några årsedan som la ut råttgift på våran altan så våran hund dog den andra som vi har kvar hann vi rädda, Dom skickade ut sina schäfrar på min syster och min hund.

Så nej tack vill inte vara sams med nån granne här. alla är lika idiotiska ändå.

Gejter
5

Ett litet tips…..FLYTTA!

-Aida-
2

Vi hade en granne som sparkade på sin hundvalp, vi gjorde en anonym anmälan och han flyttade sen efter de. :P

[Murvel]
8

Försök gärna att fotografera honom när han håller upp valpen sådär! Jag kan nämligen hålla med om att det är onödigt att riskera att bli "osams" för en anmälan som inte håller. Men om du fotar och filmar när valpen behandlas dåligt (lät som misshandel i mina ögon..) så är det starkare bevisning och mer troligt att de du anmäler till tar det på fullt allvar. 

Om en granne efter en anmälan försöker förgifta dina hundar så ska givetvis även det anmälas.

jenmjao
1

Såg en hund bli slagen och sparkad, var inte ägaren som hade hunden, jag kunde inte brytt mig mindre, ringde polisen direkt. :) Blev dock inget då hunden inte hade ytliga skador.

setrin
0

såg du vad det var för hund ras ?:( stackars liten

chokladtassen
0

#18 Såg ut som en amstaff/pitbull.

Åh flytta hade vart skönt… Bara det att dom kommer inte flytta eftersom dom har rivit ner en vägg emellan 2 lägenheter så dom måste bo kvar där.

Ska försöka filma om han gör det igen :P

Dexterr
5

#7 källa på det?

vallhund
4

#20 Skulle jag oxå vilja veta, har aldrig hört talas om.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Forest]
3

7 det har jag missat helt o undrar samma som 20

Saffran0Spice
3

#7 Har googlat massor om detta - får inte upp något om att det skulle vara olagligt någonstans =/

Så vart har du hittat/hört det?

.m.m
0

Olagligt är det väl inte, men otillåtet inom vissa bostadsområden med lösspringande husdjur.

redstaryena
11

Jag vill inte verka alldeles för hård eller dömande nu men VAD VÄNTAR DU PÅ? Vet att du bara ville skriva av dig och inte själv bli påhoppad men människor som behandlar sin hund på detta sätt ska inte ha hund alls. Det är bara så fel! Hundar väljer inte sina människor och de gånger när de hamnar i fel händer och vi ser detta,måste vi bli deras beskyddare. Denna granne, har tur som inte bor i närheten av mig, men mindre tur för hunden. Beter man sig så svinigt mot en liten valp, kan man ganska lätt räkna ut vad som väntar hunden i framtiden. Jag vet bara vad jag själv gjort och kan inte säga att du måste göra som jag, då vi alla är olika men polisanmäl åtminstone. Sen är det inte säkert att det läggs särskilt mycket resurser på ärende som detta. Eller om du inte vill gå själv till grannen, kan du väl ta med dig nån. Skulle denna person börja trakassera dig eller vara hotfull, då ringer du mig :D Det var halvt allvarligt menat men ärligt talat ska du inte bara låta det vara. För en sån person ska inte ha djur

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Linnea
2

Egentligen gör det kanske inte så mycket om inte anmälan leder nånstans för kanske personen i fråga tänker sig för i fortsättningen om denne får en anmälan på sig. Kanske han fattar att det inte är ok att göra så.

Skynda långsamt så går det fortare.

[Forest]
1

Här hade vi valphage gjort av kompostgaller just som säkerhet när det var grilldags. Tycker 26 ger annars bra svar ring o anmäl detta så vet grannen att det är koll på dom :)

redstaryena
4

Anmäl ja men man ska inte ha för höga tankar om det svenska rättsväsendet. Inte säkert att det ens blir mer än ett samtal mellan anmälaren och polis. Så därför kan man inte kallt räkna med detta. Behandlar man en liten valp på ett sånt sätt som du beskrev, tror jag tyvärr att det ska mycket mer till innan man ändrar sig. Det handlar väldigt mycket om värderingar och synen man har på djur. Skillnaden blir dock att han kommer tänka sig för innan han gör något som andra kan se.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

vallhund
2

Jag har PMat skribenten som tror att utekatter är förbjudna i de flesta län, vi får väl se om hen svarar…

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.