Transport i bilen?
Imorgon får vi hem vår första Chihuahua. Jag har läst om sleepypod, och ska införskaffa en sån nån gång MEN känner att det är för mycket engångskostnader nu vid köp av hunden m.m. att det får vänta lite. Den verkar grym! Men näst bästa alternativ då? Vi har två bilar, i dagsläget ingen kombi (blir förmodligen i höst) utan en saab 9-3 halvkombi och en VW Up som är en liten bil med litet utrymme i bakluckan bara. All safe selarna kommer inte funka på en Chihuahua vad jag fattat och spec inte nu som valp. Vad bör man satsa på? En liten, liten stålbur (om den ens går in), en vanlig sele i bältet eller en canvasbur alt plastbur?? Som inte är allt för svindyrt men ändå säkert. Hit me!
Ska hämta valpen imorgon och osäker om jag vill sätta den bak när hon för först gången åker från sin mamma, känns lite hemskt men samtidigt är det ju det mest säkra. Hur hade ni gjort?
Vi brukar skaffa någon som kan köra så den som köper valpen håller i den, eller så får nån annan hålla i den.
Om du vill ha bur som den sitter i borde du nog införskaffa de, annars kan du sy dina egna bil selen, de finns kontakter att köpa i diverse zoo butiker som reservdel.
#1 Ja vi är två som åker jag och min sambo, så en kan hålla i den är tanken. Utom sista biten då jag hämtar sambon på jobbet måste vi åka två bilar sista milen. Men frågan är vilken bur man ska skaffa sen som är hyfsat billig som vi kan ha fram tills vi kan köpa en sleepypod. Men som ändå är säker..
Transportbur får den ju gott om plats i, annars finns de burar som är gjort av nåt tyg, dom brukar däremot vara lite större och ihopvikbara. :P