Hundvalp grillad!
Något monster har roat sig med att tända eld på en hundvalp i Stockholmsförorten Bredäng 😭
Varning för stark bild i länken!
**http://www.expressen.se/nyheter/hundvalp-eldades-upp-vid-grillplats/
**
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Usch, fy tusan så hemskt. 😕

fyyyyy f*n man ska elda upp den / dom som har gjort detta ..hoppas någon har sett vem vilka så dom åker dit j*vla as till person / personer
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Har stor lust att elda upp den/dem som eldade upp valpen. Usch så sjukt i huvudet! En rejäl böter och ett par ordentliga käftsmällar ska såna idioter ha!
Det är verkligen hemskt, har sett några articklar ett par år tillbaka med hundvalpar som blivit eldade levande, men dom klarade sig på grund av vänliga folk som räddade dom.
Vissa människor är verkligen monster.
Hoppas valpen var död innan de grillade den..

Det kan nu vara en dödfödd hundvalp som man försökt elda upp.
Stolt ägare till tre La permer
Borde vara fängelsestraff på sådant här, 0 empati för levande varelser ._.
#7 förutsatt att den faktiskt var levande. :P
Kunde ju varit en begravning av något slag för att den var dödfött.
#8 Då begraver man väl ändå den efteråt, inte lämnar man den så kan jag tycka.
Vågar inte klicka på länken för då kommer jag att få marddrömmar för resten av livet men fy sjutton vad hemskt!! :O 😭
Ha en trevlig dag!
Usch att vissa inte kan ha något vett i skallen -------- Här är texten för dem som inte vill se bilden En förkolnad hundvalp förbryllar djurskyddspolisen i Stockholm. – Kroppen hittades i Stockholmsförorten Bredäng, alldeles i närheten av en grillplats. I första läget rubricerar vi det som djurplågeri, säger polisens djurutredare Malin Palmkvist till Expressen. Polisen söker nu vittnen sedan en privatperson häromdagen hittade den förkolnade hundkroppen vid en grillplats mitt emot Ålgrytevägen i Bredäng. – Kroppen är cirka 10 centimeter lång, så vi tror att det är en nyfödd valp. Vi vet inte om den är självdöd eller om något har dödat den och sedan försökt bränna upp den, säger Malin Palmkvist. Obduktion Hundliket skickas nu till Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA) i Uppsala för obduktion. – Hunden saknade chipmärkning och vi vet i dagslägen ingenting om hunden. Vi hoppas få veta hur den har dött, säger Malin Palmkvist till Expressen. Av Tommy Schönstedt Publicerad 02 jun 2014 15:22
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Jag är sådan att jag vill tro det bästa om folk. Det kan mycket väl vara så att valpen var dödfödd. Om inte, varför bara elda upp en valp? Ville den som gjorde det inte ha valpar borde den väl ha eldat upp alla? Det är ju inte särskilt troligt att kullen den kom ifrån bara bestod av en valp. Ser inget fel i att elda upp en dödfödd valp. Dom kanske inte hade någonstans där dom kunde begrava den? Dom kanske trodde den skulle brinna upp helt? Dom kanske inte märkte att den inte hadde brunnit upp helt? Förstår inte varför man måste tro det värsta?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
tycker det är vidrigt, och lika vidrigt är att bilden går runt över hela facebook, jag har _inget_ intresse av att se den uppbrända valpen, då jag tycker det som hänt är helt fruktansvärt och hemskt och tycker folk borde lugna sig med att dela bilden via facebook, annonsen kan jag läsa men bilden det blir bara för mycket 🤮
Det är såå hemskt att folk kan göra på detta sätt. Tycker att det är illa oavsett om valpen självdött innan den eldats upp eller om den eldats levande, även om att bli bränd till döds är absolut värst av dessa två alternativ.
Om personen/personerna har menat att ge valpen en begravning så lämnar man ju inte kroppen! Finns såå många andra sett att ge ett djur en värdig begravning!!
Idioter finns det tyvärr gott om! Man önskade ju bara att människor utan empati och som kan göra så här mot värnlösa djur inte skulle finnas!! Hoppas den/de ansvariga hittas…..
Det är inte lagligt att göra vad man vill med ditt husdjurs kvarlevor när dom dött. Man måste lämna in på kremering eller begrava på djurkyrkogårdar - att tex gräva ner i trädgården osv kan man få dra böter på tydligen >.<
Iallafall enligt en veterinär och en polis jag pratat med.
Så oavsett om valpen självdött eller inte så är det olagligt att bränna och lämna den så där =(
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
15 stämmer inte 😉
Du får gräva ned döda sällskapsdjur i hela landet om du följer kommunens anvisningar och om graven är så djup att djur hindras från att gräva upp kroppen. Minigris och dvärgget räknas här som sällskapsdjur. http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/produkterfrandjur/dodadjurochslaktbiprodukter.4.207049b811dd8a513dc80003872.html
Jag hoppas verkligen att denna valp var döfödd att man skulle kremera den på egenhand= mindre lyckat. Är så inte fallet så hoppas jag att den som gjort detta åker dit.
Huruvida man får begrava sitt husdjur hemma, på egen mark, bestäms av varje enskild kommun. Det finns således ingen allmän lag som säger att man inte får begrava sitt husdjur hemma i trådgården t.ex. Så man får då kolla med den kommun man bor i… Bor man i en kommun där man inte får begrava sitt husdjur hemma så är alternativen att lämna in kroppen till veterinär för hantering/kremering eller att låta sitt djur bli begravet på en djurkyrkogård.
Vet att det finns jättebra sidor om just detta (var aktuellt för mig för ett tag sedan då min äldre hund gick bort), men hittar bara snabbt denna sida nu.
#16 #17
Ok!
Ja då kanske det var regler som gällde just våran kommun då, uppfattade det som om det gällde hela landet 😉
Alltså jag förstår inte varför så många direkt antar att valpen var levande. Det står ingenting om det.
Så ganska onödigt att bli förbannad över något som kanske inte ens hänt.
#20 Tror folk blir arga och upprörda över att det hänt överhuvudtaget, om valpen levde är det så klart ännu värre - men att någon ens tänkt tanken och faktiskt tänt eld på en valp (död eller levande) är väldigt upprörande.
21 Man bränner döda människor också. Så nej det borde inte uppröra om en död valp bränns eftersom den då inte lidit.
#21 Ja men människor kremeras på särskilda platser med respekt och under rätta förhållanden. Om man slängt en person på grillen och lämnat förkolnade kvarlevor så hade troligen många blivit upprörda över det med.
Och det finns ju faktiskt husdjurskrematorier att gå till, man behöver ju inte lägga dem på grillen.
23 Det står väl ändå inte att den låg på grillen. Den hittades VID en grillplats.
#24 Vid en grillplats eller på en grill - spelar det roll?
Dom har ju inte gått rätt väg gällande kremering oavsett.
Dom kunde ju grävt ner valpen enligt kommun regler isåfall och inte lämnat ett förkolnat lik öppet för folk att hitta.
25 Det är en jäkla skillnad. Grill är till för mat.
Visst finns det bättre sätt att hantera död hundvalp på. Men att reagera som i denna tråd är överdrivet om valpen inte led. Finns värre saker att blu upprörd över. Tex hundars lidande.
#26 Folk blir ju upprörda över det med, det är bara att läsa i de trådar som handlar om det så ser man ju responsen.
Folk reagerar på detta ämne i denna tråden och på andra ämnen i andra trådar - man behöver ju inte reagera olika bara för ämnet är olika. Oavsett om valpen i denna tråd led eller inte så är det ett känsligt ämne och vissa blir mer upprörda än andra och det är ju inget fel med det.
Om du inte tycker det är en så stor grej så är det ju bra för dig, men vissa mår riktigt illa av det och det är ju trist för dom. Inget av dem är ju rätt eller fel reaktion på ämnet.
Förstår inte hur man kan sitta och försvara denna människa som gjort detta. Det spelar väl ingen roll om valpen var död eller levande, även om sistnämnda vore värst. Man gör bara inte så, inte om man har respekt för andra individer.
Medarbetare på Social fobi iFokus
28 jag försvarar inget. Jag ifrågasätter.
Tänk på våra Skrivregler är ni snälla!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tycker inte det är fel att kremera en dödfödd valp i sig, men att bara lämna den där utan att vara säker på att den var 100% aska och så vem som helst kan se den är inte okej…
Vet inte varför jag klickade på länken, hade jag kunnat leva utan att se! 😡
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.