Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2008 ggr
Saffran0Spice
0

Förbannade mygg!

Finns det något myggmedel men kan använda på hunden mot mygg och knott?

Min hund blir uppäten!
Funderar på att sy en overall i supertunt bomullstyg, men vill ju egentligen att han ska få vara ''naken'' på sommaren 😕

Sjöstjärna
0

Den här tycker jag är bra, den sprayar jag både på vovven och på mig själv och sedan hittar inte myggen och knotten oss. 🙂 Dessutom inga farligheter utan tvärtom bra för pälsen.

http://www.dogcorner.se/pcl-doft-stop-spray-250-ml/1166-0

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Hiro
0

#1 Hur länge håller en sådan falska, har du märkt någon förändring på pälsen och hur ofta sprayar du? :o

Sjöstjärna
0

Det beror ju på hur mycket mygg det är och hur ofta jag väljer att spraya. Jag sprayar bara om vi ska gå i skogen och under perioder när myggen är som värst så normalt vara nog en flaska två säsonger, men då går vi inte i skogen varje dag och myggen här är inte lika illvilliga hela säsongen utan värst nu innan midsommar.

Jag har inte märkt någon uppenbar förändring på pälsen, möjligen att den känns lite mjukare och tovar lite mindre, men det är ingen stor skillnad. Fast jag använder ju inte sprayen dagligen heller.

/Sjöis

Saffran0Spice
0

Jag går i skog osv daglien, undra om jag behöver spraya varje dag då 🤔

Jag har ju turen att inga mygg, knott, fästingar eller liknande gillar mig, men tydligen älskar dom hunden istället -.-'

Sjöstjärna
0

Ja, då behöver du spraya varje dag. Eteriska oljor är ju väldigt flyktiga så de sitter inte i så länge. I vanliga fall går vi också i skogen dagligen, men under värsta myggsäsongen väljer vi andra promenader.

/Sjöis

[Forest]
0

Nordic Summer vet jag några som använder till sina jakthundar 😉

Saffran0Spice
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch lille Rossi har fått ett jättebett mitt på huvudet!
Måste verkligen skaffa Nordic Summer eller Doft Stop snarast =(

jenmjao
0

#7 Oj stackarn vilket bett! Min hund vill varken myggor eller fästingar ha, tror det är något "fel" på hennes blod 🤐

[Forest]
0

7 åh stackars liten 🐶

Saffran0Spice
0

Han har fått 4 nya bara idag, lika stora som den på skallen -.-'
blir påklätt tills jag hunnit få tag i myggspray!

[Forest]
0

10 Jag kör med våtservett med citronlukt som jag bara drar lätt över pälsen på mina. Funkar väl inte kanon men tror det hjälper lite det hjälper iaf mig mot knott

Anibaz
1

Petwise fästingspray hjälper även mot myggor och flugor. Det är ett måste för min hane som är otroligt känslig mot insektsbett.

AnneN
0

#6 Vart köper du det medlet? Både jag & Velvet ser ut som vi har böldpest under myggsäsongen 😕

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!