Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1104 ggr
Ellenfyrkant
0

Espree simple shed shampoo

Jag har en långhårshund som kräver maximal päls vid utställning. Hunden har självklart börjar fälla nu i värmeböljan. Har uppmärksammat detta shampoo och undrar om det är en god eller dålig ide att använda? Det kanske drar ur onödigt mycket hår? Eller påskyndar det tillväxten för det nya håret?

Mvh Ellenfyrkant

Cahira
0

Jag har det schampot och AVGUDAR det! Det släpper bara döda hårstrån, det har bara naturliga produkter, det är drygt och varar jättelänge, det luktar gott och det återfuktar pälsen så det får jättefin glans efteråt.

Jag AVGUDAR detta schampo på mina fällhundar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0

Ah missade utställningspunkten. Men om du använder det 1-2 månader innan utställning så borde nya hår hunnit komma ut för lite mer volym. :) Men under fällning och för hundar som överhettar på sommaren är det guld. :)

akki
0

#1 jag har läst om det schampot och det verkar underbart men blir det inte stopp i avloppet i duschen av all päls??

Cahira
0

#3 Jo du behöver en hårfälla. Finns att köpa på Animail bland annat. http://animail.se/harfallan-sil-badkar.html

Cahira
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag var skeptisk när jag provade det men det är verkligen enorma mängder som kommer lös.

Ellenfyrkant
0

Hur gör man med håret om hunden shampo eras i dusch?

Mvh Ellenfyrkant

Cahira
0

Finns fällor för det med. Googla på hårfälla så får du för tvättställe, dusch, badkar etc. :)

akki
1

#4 Gud vad bra, måste införskaffas! tror inte det finns någon sort för just min dusch men jag borde ju kunna låna någons badkar. 😃 Det vore ju en dröm för både mig och hunden att bli av med lite av hennes enorma mängd hår. 😉

Grace2009
1

#6 Hårfällan finns även för golvbrunn. Jag har den för badkar och det är underbart. annars har Clas Ohlson ett filter man sätter nere i golvbrunnen också http://www.clasohlson.com/se/Golvbrunnsfilter/40-8932