OY DET SNÖAR!!!
YIPPIEE, DET SNÖAR HÄR I KIRUNA. FYYY BUBBLAN VAD GLAD JAG ÄR :D

huvva vilken tur att jag inte bor i Kiruna för då hade jag gått i ide!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nej, fy tusan vad trist för er.

Hur kallt har ni? jag menar om det ligger kvar på marken?
JAG VILL OSSÅ HA SNÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!! Lyckost!
Usch då. Här är det bara några grader nu, så kan tänka mig att det är kallare längre upp. Känns jättekonstigt att jag låg och solade o badade i lördags och nu är det nästan minusgrader :/
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vi har 11 grader just nu
Det är ju varmt! ;) Här är det 4
Öjdå, så kallt :) De e ju som vår vinter :)
Hehe de kan man väl inte kalla vinter!
Nä, egentligen inte. Speciellt inte då jag ÄLSKAR snö… Inte mkt av den här nere. :(
Flytta uppåt ;)
oj ^^
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Haha jag pratade nyss med mamma som bor i Kiruna så jag fick veta det :P Jag ä ganska glad att jag flyttat därifrån :P
här är det kallt som sjutton nu bara 2gr i morse och frost i två nätter, men snodden trivs som fisken i vattnet så jag ska passa på att cykla lite med honom nu tänkte jag ;-)
Hualigen!
Ska jag komma o rädda dig?
yyyuuhh! här är de ju för tusan 17 grader:P vart bor ni egentligen.. grönland?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hehe ja men nu är det ju dag

Det bästa med snön, är väl att fästingarna försvinner
#11 Jag vill. men killen gillar inte snö :( Fint par ;)
Jag vill åka skidor, ut o promenera i snön, även i snöoväder, men han gilalr inget av de.
#18 Det behöver inte vara snö för det. Bara det är minusgrader ett längre tag så att marken fryser långt ner. Då dör fästingarna.
Det händer aldrig här :(
men hera har vi samma pojkvän eller? =) haha.. jag e alltid ute själv me lusse i snön o går.. tycker d e jätte mysigt =)
Här i Katrineholm (sörmland) är det 13.5 grader *burr*

Jag vill ha SOMMAR!!
men tack o lov snöar det iaf inte här
Haha jag blev väckt av ett mms från pappa.. med en bild på våran bakgård hemma i Kiruna. Gissa om jag fick hemlängtan!? Snö är ju det bästaste bästa som finns :D Och hundarna blir ju så toklyckliga ^^
Vi har (tyvärr) haft det riktigt varmt idag, var och plockade kantareller
#20 Haha våra killar kanske borde bo ihop istället ;)
Hur kan man vråla yiiipiyyyy för snöööö blääää säger jag :( Här har det varit cirka 3 gradet på morgon och mellan 10 - 16 på dagen och regn fy f*n vad tråkigt. Det känns konstigt att man låg och solade förra helgen och vart röd som en tomat och nu är det apkallt…och ´jag vill inte ha SNÖ och inte Skorpan heller 
Jag vill se vad Hades kommer tycka om snö :)
Ja det är alltid spännande med första snön….dom brukar se för mysiga ut när dom stoppar ner nosen och kommer upp med en lite snödriva på den :)
haha.. här var de 20 idag som mest.. men de blåser ju skit kallt..blåser säkert från kiruna;P
mm.. vovvar och första snön är gulligt. Men ecko som har så kort hår fryser som tusan!:)
en såndär liten driva lotta??*
fy tusan vad jag älskar bilderna på ecko:) använde ju systemkamera då..sådå tar man bilder hela tiden.. så nu när jag blädra fort är de som en video..
Ja precis en sån, det är ju bara så urgulligt =)
Här blåser det också tvärkallt, snacka om att det slår om snabbt…men ni verkar ju iaf haft rätt varm i af på dagen, men jag har suttit på sjukan med äldsta dottern i dag på eftermiddagen så det spelar ingen roll att det varit kallt *fniss*
joo när solen väl ville titta fram var de varmt och skönt.. förutom blåsten då.. men har man en svart jacka är de skönt:) dåvärmer solen så skönt.
Usch då, gjorde emma gkp (var de det de hette?) idag? hur gick de??
Nähä det var Frida jag var upp med, det är Emma och Matildas äldre syster och det var inget allvarligt tack och lov *pust*
Emma och jag väntar på våra kallelser och hoppas på att dom kommer snart…
ahaa..trodde emma var den äldsta:O men tusan.. är ni alltid på sjukan:( hoppas Frida mår bra då..
hur länge till måste du själv vänta på besked då?? eller skulle du operare nästa gång?
Lis1: Ecko är då allt lite fjantig, det bor ju faktiskt kinesiska nakenhundar och amstaffs i Kiruna och dom klarar sig ;P
Dubbelskick
skönt att d inte va nån fara me henne Lotta…
Så länge man slipper slask, så är det ju superhärligt. :)
En bollgalen hund + snöbollar = …?

Här är vi glada att temperaturen äntligen sjunker. Nu har vi ääääntligen kunnat komma igång försiktigt med höstträningen av hundarna. Vill dock gärna ha lite värme den här helgen, då vi ska på medeltidsmarknad i Skog. Sover i pavilonger, så värme nattetid uppskattas. Helgen efter ska vi på lajv, och har även då gärna sol och hyfsad värme. Helgen efter det ska vi på huskyspecialen och ställa Piro och Drífa, och har gärna i alla fall uppehåll och inte iskyla.
SEN får gärna vintern komma! Vi letar hus en aning längre inåt landet, för att få lite mer snö. Så här direkt vi dkusten blir det inte myckjat att tala om i snöväg. Släde är bättre än 4-hjuling, tycker både vi och hundarna!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Här i solna är det 16gr och sol..
Men jag vill också ha snö! Ludde blir galen och slänger sig i snödrivorna då han märker att allt är vitt xD
#33 ånä, Ecko-grisen är inte alls fjantig. I alla fall inte i högertassen. 
lill_jarven: haha, jaa men de var ju hans första vinter ju.. och de var snö direkt när vi fick honom vid 8 veckors ålder..så klart de är kallt för en sån liten fis, kanske blir bättre nu när han är lite högra i mankhöjd också..så inte hela han försvinner i snön:P
kerstin nu är du tyst!!!!:P scchhh!!! sa jag!

Hundar som fryser kan med fördel få ha värmetäcken. Min golden har täcke för att hålla trasig armbåde och svans varma nog att fungera i minusgrader!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hehe brukar ha täcke på mina "huskys" när det är kallt och ruggigt ^^ Men dom har rätt dålig päls.
Lis1, nä Ecko är ingen fjant, fryser man så fryser man ;)
jaa precis. och dumt nog köpte vi ju ett täcke till honom då. Gissa om de passar nu?:P öhhh… neeeh! klippte upp de i halsen för att kanske sy fast en bit till eftersom han är mycket bredare i halsen nu såklart. Men bandet runt magen är ju också för litet.. och täcket täcker bara uppe på ryggen.. tji fick jag!:P
får köpa nytt då:( pust!
Haha jo köpte ett nytt fleecefodrat regntäcke åt Joxa igår :) Hennes från förra hösten passade såklart inte.. hon var så liten då ^^
Hahaha ni är för roliga…förlåt att jag hamnar utanför tråden brudar men jag måste bara berätta utan att jag måste starta en tråd för jag tycker det blir sånt rabalder av det…jag har fått tid på ögon den 25/9 så håll tummarna, nu ska vi inte prata nå mer om det =)
När första snön kommer här så ska ni se Skorpan…första tassen ut andra tassen ut *brrr* kallt matte var är jackan? FÅR JAG JACKAN, DET ÄR KKAAKKKAKKKAALLTT!
hahaha.. ecko såg jätte ledsen ut när han fick täcke på sig.. men när vi väl kom ut såg de ut som om han tyckte de var rätt bra ändå:)
(jaa jag kommer hålla tummarna stenhårt för dig Lotta)
Klart man måste ha täcke annars fryser man ju, och det är ju hemskt ;)
Tack Lisette, och den här gången ska jag ta med en ledarhund (Jonny) *ASG*
Haha, Eros o Snodden är riktiga snömonster!
Ja det är dom ;-))),lite kul är det i alla fall då man möter korthårs ägare som har hundar som fryser, medan snodden inte ens lyfter tassarna hahaha
Tack Lisette.
Skorpan försöker lyfta alla 4 vilket inte går direkt jättebra, men när hon var yngre så gillade hon snön då for hon omkring som ett murmeldjur mer under en över snön *asg*
Eros plöjer fram precis som Snodden på bilden ;)
Nää de ska va djuuuup snö, så långt ögat når! ;) Helst snöa o blåsa storm också!
Hahaha har du ett murmeldjur Lisette ;)
haha.. jaha var de det jag fick:P jaa vem vet vad ecko är för nått.. kan ju vara vad som helst;)
Behaveeeee du store murmeldjur…tänk på din stackars matte och på din rosa mage…den blir blå och kall *ASG*
ha ha vilka läckra bilder lis,fryser han så kan han få låna lite päls av snodden :-)
Ja exakt eros,plöja i storm och oväder är störtkul,och råkar matte sätta på sig luvan för att det yr,så ska hon anfallas från både höger och vänster uppifrån och ner:-))), han hatar när han inte ser mina ögon :-))))),slutar oftast med att både han och jag ligger i snön haha
*ASG* Brukar ni göra snöänglar tillsammans också? Tänk att jag skulle vilja vara med när han rycker av dig mössan ;)
Det var 25 grader idag!
yessss lotta :-)) där slog du nästan huvudet på spiken jag är inte så rörlig,men min hund är det så han rullar runt på rygg och riktigt ålar ner sig i snön, hela kroppen går på honom hahaha ser skit kul ut :-))))),det blir rena kaoset av alltihopa och massor med skratt förstås, han är mitt solsken den hunden :-))).
*ASG* Den hunden skulle jag vilja låna några dagar…ska vi byta ett tag ;)
lotta jag klarar inte att bytlånas, men det skulle vara kul att träffas så ni får se vilken förvuxen valp han är trots sina 5år på nacken,han kommer alldrig att mogna fullt ut det är vi helt på det klara med :-))).
Vill bara berätta en sak ang. snö.
Igår då jag var ute och det var 14 grader varmt, tyckte jag mig se SNÖ! Blev upprymd ….
innan jag kom på att det var WAY to hot för att det skulle kunna vara så. Såg sen att "snön" var dumma små frön från ett träd. Fröna var dessutom bruna, inte vita.
Tänk vad man kan se då man verkligen saknar ngt ;)
#70 *asg* xD
Hahaha du vart bra skraj va?
Själv har jag suttit på bilbingo i tre timmar, först var det spöregn sedan gick det över till hagel och efter ett tag till strålande solsken snacka om sanslöst =)