Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2716 ggr
Ralktad
6

Positiva-tråden!

Jag saknar en sån här tråd!

I den här tråden får ni skriva och berätta om allt som gått bra, allt som har med positivitet att göra.
Helst om hundar förstås.. Ös på bara!

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

taylor__lambert
1

Ska till Stockholm snart och träffa min cocker som jag inte sett på 1 månad!!! Super glad och spännande då min valp ska få träffa sin store bror för första gången :D Är också glad över att jag börjat forma min blogg!!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fenix_Chicci
4

Ska hämta valp om exakt 6 dagar!!😃

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Ralktad
2

Jag är glad över att jag hittat träningsvänner som är lika träningsnördiga som jag, lydnad, spår och sök! Så när jag kommer hem från Norrland så kommer träningen sättas igång nästan direkt, såå taggad!

Förhoppningsvis blir det en härlig sommar med hundträning gånger tusen!

fellfrosch
5

Vi har reserverat en hund!! 😃 Ska ta över en "gammal" ledarhund (Siberian husky) så jag är helt överlycklig! Det var så många som var intresserade av honom dessutom, hade verkligen tur 🙂

[Ayaka]
4

Längtar till onsdag, fortsättning på kurs 😃Lydnad & Kontakt för de som undrar! Och ska iväg nu på söndag och kika på freestyletävling där jag bor, riktigt spännande 👍

[Nude]
7

Jag bytte ut skvallerträning och gott godis mot bästa bollen vid hundmöten och fick ett fantastiskt resultat på direkten. Efter två år av försök & misstag har vi äntligen funnit nyckeln till fantastiska promenader för oss. Lycklig!

Zwinto
3

Idag när vi cyklade var det två hundar som skällde på oss, han ignorerade dem! :D Och på hemvägen fick han gå lös, så kom det en katt, han frågade och jag sa nej, han sneglade dock drömmande! ;) Och för någon dag sen cyklade vi utan koppel, typ 50 meter. Och då kom det en kvinna och gick framför oss, han ville så gärna hälsa på henne! Men han var duktig och gick vid cykeln! Kan lova att jag blev väldigt lycklig!

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Sofy
3

Lycklig över att jag har en frisk och glad hund❤️

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

TjockaBerta
2

Vi har promenerat i skog och mark med en massa andra krulltottar idag och solen sken. ☀️

>>>Malum domesticum<<<

Lathundarna
2
Sugar Mist
0

Är rätt glad att jag har så jädrans bra-iga och trevliga vänner och att det troligtvis kommer bli en fartig och hundig sommar med dessa, hihi

-

Ralktad
0

#11 Vilka då? :OOOO

Sugar Mist
1

#12 INTE DU LOL XDXDXDXD(hint: du å melinda mwahah)

-

pollymine
0

Vi har tagit hem vår andra unghund (7 månader och 8,5 månader) och det fungerar trots farhågor, mycket bra hittills!

tjoopa
1

Imorgon är det dags för 2a träffen på våran rallylydnadskurs :D Ser fram emot det massor :) Ska testa om jag kan få bäst kontakt med pipleksak eller skinkost (han har haft ont i munnen så han vill helst inte ta emot godis från handen).

Ralktad
6

Jag börjar äntligen(!) hitta en liten öppning ur min depression och har börjat orka göra saker! Ser fram emot sommaren, som förhoppningsvis kommer vara utan massa psykisk ohälsa, och istället massa hundträning i form av lydnad och bruks!

[FridaGenborg]
4

Min valps separationsångest blir bättre och bättre plus att han är mer nyfiken på människor! Är jätteglad över hans framsteg och att hans självförtroende blir bättre, han blir nog en liten tuffing till slut👍

Sofy
0

#16 Åh sånt är så peppande att läsa.

Wenniz
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena vovve Sheila fick ett jobbigt diskbråck för ca 2 månader sedan, då beslöt vi oss för att hon skulle opereras trots att hon tidigare har haft två diskbråck innan (dessa två diskbråck hade dock "läkt" bra och är inget hon störs sig av).

Efter operationen så har hon gått på rehab 1 gång i veckan plus mycket arbete hemifrån, i Fredags var vi hos veterinären och jag var jätte orolig att hon kanske inte var så bra som jag trodde men gud vad fel jag hade!

Veterinären som hade lång tids erfarenhet av detta och behandlingar av diskbråck hade aldrig träffat på en sådan hund som hade blivit så pass bra på så kort tid och med tanke på vart hennes diskbråck satt och hur allvarligt det var. Snacka att man blir glad då! 

Vår dam Sheila har charmat många på Strömsholm och jag vill skryta över att veterinären som har opererat henne och haft ett öga på henne frågade om vi inte ville sälja henne, nej tack hon stannar hos oss men ändå är det roligt att höra att man har en sådan pass trevlig hund! ;)

Så äntligen säger både jag och Sheila…. NU FÅR VI ÄNTLIGEN BÖRJA GÅ PÅ LÅNG PROMMISAR OCH BÖRJA TRÄNA LYDNAD OCH SPÅR IGEN! 😃

En bild från dagens prommis! 🙂

• Nederlandse Kooikerhondje -
meilin
1

Jag är superglad att jag äntligen märker resultat av all skvallerträning vi kämpat med! Underbara, duktiga hund!

oh-la
1

vilken dag som helst föds kullen ur vilken vi förhoppningsvid hämtar en valp i juni. att tiden kan gå sååå långsamt!!! jag vill bara att uppfödaren ska höra av sig och säga att det blivit valpar, helst NU!

Dexterr
1

Att dexter trivs i nya huset och att hans skällande har blivit såå mycket bättre! 
Skriker inte ihjäl sig, morrar endast lite vid hundmöten. Stort steg för oss! 
Seperationsångesten har minskat enormt, lite pip o gnäll i början sen är han helt tyst!

LinaK
2

Har äntligen kommit igång med hundträningen igen, och förra veckan började vi på rallylydnadskurs. Sigge skötte sig exemplariskt och vi hade jätte roligt båda två, min älskade skrothund. Så nu har vi tränat en hel del rallylydnad denna vecka och nött in skyltar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SuperLimm
1

tiken jag vill ha valp efter började löpa i helgen, ÄNTLIGEN!! Vi (jag, uppfödaren och andra tänkta valpköpare) har gått och väntat sen i mars på att hon ska börja löpa! :) Nu håller vi bara tummarna för att parningen tar också så blir det valp i augusti ungefär :)

Mvh Linn

LuLeLo
1

Lotus och jag mötte två lösa hundar som inte kom fram och hälsa!

Blev underbart glad. Efter flera incidenter där hundar har kommit fram utan lov och min ena vovve till och med blev attackerad av en lös hund, så har jag starka fördomar mot alla med lösa hundar. Därför var det trevligt att dessa hundägare höll koll på sina djur och tog in dem, så att vi kunde passera i lugn och ro (eller ja, nästan. Lotus gjorde utfall mot den ena hunden).

😂

Tass Josephine

Summerdogs
2

Jag är nöjd med att lärt Nicki vacker tass idag :)

Vizzla
1

Igår togs Alfs sista stygn bort. Så nu kanske han blir tratt-fri inom kort! :)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[fabienne]
2

Igår var vi in till veterinären och jag gruvade mig då Jessie är så fjantig med nytt folk. Rest ragg, morr och "oof-oof" är inte helt ovanligt. Vad vi blev förvånade när han skötte sig som en ÄNGEL under hela besöket! Det var inga problem för veterinären att klämma igenom hela hunden och titta i mun och ögon. Det var inte heller några problem för sköterskan att ta blodprov. Det tyckte dock inte Jessie var speciellt kul för då stod han och darrade, men han skötte sig. Älskade hund. Han kan ju!

Dessutom fick vi det bästa bemötandet hittills av en veterinär. På det här stället kommunicerade de faktiskt med oss, och dessutom såg de inte bredspektrumantibiotika som enda lösningen på alla problem efter att ha kikat på hunden i två minuter. Istället förklarade de hur de tänkte, förklarade vad olika provsvar betydde och kunde bero på, de dubbelkollade provsvar och skrev ner svåra namn på en lapp åt oss så att vi skulle komma ihåg och kunna kolla upp själva. De stressade inte och lyssnade när vi pratade. Jag trodde knappt det kunde gå till så vid ett veterinärbesök. Det känns mycket tryggare inför eventuella framtida sjukdomar/skador nu när vi äntligen hittat folk som faktiskt bryr sig och tar sig tid, och inte bara vill ha ut oss ur rummet på kortast möjliga tid.

[Forest]
0

Först att det äntligen är vår och att dagarna blir därmed längre så man hinner gå 2 långpromenader. Nu har båda hundarna löpt och därmed kommit i höglöpet så jag släpper som inte lös. Enja har vart iväg för parning och hoppas att det tog sig denna gång med, spännande är det🙂 Annars så nöter jag lite trix och spårat mer, Donna är stressig vid detta löp så henne tränar vi mer på stänga av än sätta på. Vi ska iväg på kurs nästa slutet på månaden då kommer även dottern vara med och köra agility för första gången. Hon hittade en bra kurs som är mer prova-på-allt med hund för nybörjare så den passar henne kanon 😉

Ralktad
5

Upptäckte att Gripas mat var slut. När man bor i en liten håla, verkligen liten, så blir man glad när man slipper oroa sig för hennes mat, för på ICA så säljer dom Vom og Hundemat! Så lyxigt 😃

Theres
1

Har valpkurs ikväll med Mayas stora kärlek, och innan den ska vi ut i skogen så de inte blir så glada av att se varann på valpkursen ^^

golf.ifokus.se

oh-la
5

fick precis ett mail från uppfödaren "Din valp är född". kan inte koncentrera mig på något, är bara så himla glad!

Ralktad
0

#32 Åååh, ras?!

oh-la
5

en staffordshire bullterrier åker vi och hämtar (om inget händer) i början av juni :)

Ralktad
0

#34 Helt rätt rasval! 😃

oh-la
0

#35, men du har ju också en staffe :D åhh, jag tror verkligen att det är en helt perfekt ras för oss. ska verkligen bli ett äventyr. bara 8 veckor kvar :)

Ralktad
2

#36 Det är världens bästa ras tillsammans med schäfern! Ha en uuuunderbar valpperiod. Ett litet tips bara: på med skyddskläder! 😂

-Aida-
2

Ensamhetsträningen går framåt, min lilla valpis lyckades va ensam i 10 minuter utan att kissa på golvet eller yla, igår klarade han bara 5 minuter, man blir så stolt. :3

[Hamster 4 ever]
2

Min lilla (eller inte) pojke har nästan lärt sig att snurra på kommando! Han gör det så gulligt, lite som en galoppiruett inom hästdressyr om ni vet? Baktassarna är nästan stilla. 

Ska ner till skolans, som ligger bredvid mig, motorikbana. Finns Balansbommar = hopphinder, tunnel och ramp att springa upp för = kontakthinder. Jag byggde även ett längdhinder av en lastpall igår så det är bara att ut och springa!

Jag bor så mycket utanför stan att åka ut till hundungdoms agilitybana inte är någonting man bara gör- så jag tog saken i egna händer ^^

FjantYoda
1

Min tok blir ofta lite stressad och mer stretig i kopplet när vi är inne i stan men igår så var jag noga med att stanna ordentligt vid varje övergångsställe och varje litet tillfälle som erbjöds och tillslut så stod han snällt vid sidan, istället för att dra åt alla håll och kanter! Ett litet steg framåt i våran social- och miljöträning

Så har han varit lite småskeptisk mot barn, känner få barn så han har inte fått den naturliga vanan vid att träffa dom och i måndags åkte vi buss och så kom en yngre kille som inte verkade kunna språket mer än hej och hejdå och satt sig bredvid oss och Yoda ville verkligen nosa på han och spanade riktigt in han trots att han annars brukar vara rätt ointresserad av nya, och lillkillen såg på han länge och väl innan han visade att han ville ta ett foto på han, vilket han såklart fick!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Sofy
2

Ezio utförde sitt nya trix idag utan godis för första gången!

[Ayaka]
1

Var på kurs idag, skulle lära in och inte dra, Min tös var ganska hysterisk i början, men förstod ganska fort att hon ändå inte får komma fram, så hon lunkade på bredvid mig 😃 och sen skötte hon sig exemplariskt vid människomöten (När någon från gruppen utan hund kommer och säger hej, hoppar hunden så ska dom stiga bort och göra om proceduren) Vilket gick super, hon satt sig och inväntade godis 😉och slutligen att kolla hur vi tränat in med hundens vilofilt, Kunde gå in på toalett, öppna lådor men hon låg kvar där, första gången!! Är så supernöjd över min tös 🙂

Cahira
1

Apache haltar nästan inte alls längre. Kommer fortfarande få hans knän kollade så snart vi har tid att släppa ögonen från korna en stund men värsta oron för stunden är över iallafall. 

Har sån knut i magen över att inte kunna tävla med denna hunden heller. Är liksom tredje hunden jag försökt träna upp för tävlan.

Nåt annat positivt, förutom bättre hälta, är att Frodos rovdjurstand trillade ut idag! Då man har en ras där det inte är ovanligt att behöva dra tänder hos veterinär så blir man löjligt glad då de trillar ut av sig själva. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

FjantYoda
6

Fotade Yoda idag och brukar ofta få välja bort bilder i rädsla för att bli anklagad för vanvård pga mager hund, men tror aldrig han varit mer perfekt och stabil i hullet som nu! Förra våren fick han ha täcke på sig för att inte riskera att folk fick för sig att han inte fick mat, och då hade han fri tillgång!

DET gjorde min dag!

LuLeLo
0

Lotus och jag har haft en underbar dag. Årets andra dopp har upplevts och en lös långis, två spår och rally till kvällen har också hunnits med. Det är härligt att se hur han har utvecklats och hur roligt och härligt vi kan ha det när vi inte behöver bråka vid kopplet. Bjuder på en härlig strandbild:

Tass Josephine

Haztparken
2

Fick min storebror till att ta ut Dafne på kvällspromenad nyss (vilket är väldigt ovanligt att få han till det) 😃

Och jag smsar lite med han nu och får reda på att hon går fint i kopplet och har bara dragit ytterst lite men resten gått fint med slakt koppel! Blev jätteglad när jag läste det, dragandet i koppel har gått så mycket framåt!

Som belöning för min bror att han tog ut henne så sa jag att Dafne fick sova hos honom inatt, då blev han glad 😉😊

Bjuder på en gammal bild på dom 2 ❤️

Michaela-N
7

Min lilla bus tog idag sitt tredje kvalificerande resultat i rallylydnad nybörjarklass och kan nu titulera sig RLD N Hugo ❤️

Michaela-N
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och en film från dagen, 83 p och en sjundeplats 🙂

[[Boris Sager]]
0

Var till vet med lille Freddy, 3 lbs för att dra ut canintänder. Var så orolig för sövninggen, då han är så liten , men det gick jättebra.

Ska in 24/4 med 5 kg hunden för tandsten, men det oroar jag mig inte alls för.

FjantYoda
0

Vi har haft stora problem med kloklippningen så vi har fått fara iväg på hundtrim för att klippa dom, men idag så hittade jag klotången då jag städa och klippte själv! Gick prima!

Cahira
1

#47 GRATTIS! 🥳

LuLeLo
0

#48 Vilken bra film! Lotus och jag tränar också rally och tanke var att börja tävla i höst/vår. Jättebra inspiration och bild på hur det ska se ut! Supersnyggt, bra jobbat!

Tass Josephine

htt
2

Idag har varit en toppendag :) 
Har kunnat klippa alla klor själv och sen har vi tränat rallylydnad i kvällssolen och det gick såååå bra!

Vizzla
2

Jag är så stolt över min Tax Alf! Han lärde sig i kväll att stapla tre plastlådor i varandra! På en kväll! :) Hade jag haft min kamera så hade jag filmat men den är ju borttappad :(

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Cahira
3

Pga utdragna födslar igår (5 kalvar på lite över 24 timmar) så tvingades jag lämna 6mån valpen ensam hemma med Ixxi i totalt tre timmar igår (1+2) och det gick hur bra som helst! Inget gråt, inget yl, och inga bestående men. ✨🏆

[Ayaka]
1

Vart på en gratis privatlektion, kemin stämde som in i attan, så nu blir det fler träffar och hon ska visa och gå in mer på spår som jag vill köra med min hund, är så himla taggad!

Michaela-N
0

#51 #52 Tusen tack! ❤️

[Mickelinet]
0

Vi tingade en valp för några dagar sen. Överlycklig!😂bara 25 dagar kvar!😍

Ralktad
0

Imorgon åker vi hem till Stockholm. Dagarna kommer bestå av träning, träning och ännu mer träning! Så himla skoj!

Ralktad
0

Har förresten bokat en stuga i Skellefteå-trakten med ett helt gäng hundfantaster! Det blir 5 dagar som kommer bestå av lydnad, spår & sök! Läääängtar!

LinaK
1

Rallyträningen gick toppen idag! Sigge var jätte duktig och vi började förra veckan på att gå runt på min högra sida för att sedan sätta sig fot på min vänstra sida. Han börjar nu fatta vad "runt" är för något 😃

FjantYoda
0

#60 då är ni ju i mina hemtrakter! 

Försöker komma på något positivt som Yoda gjort idag, å jo han var faktiskt inte sådär jättestressad då vi var inne i stan idag trots att de va mer liv och rörelse än vad det brukar vara med skåpbilar, en stor scen å de ena å det andra är de SM-guldsfirande så är det!, han va mer besvärad av blåsten!

Swadika
2

Fyra(!!!!) av fem hundmöten som gick exemplariskt. Theo som brukar gnälla och vilja dra mot den andra hunden för att hälsa gick så fint bredvid mig. 

Femte mötet var bästisen till Theo och då gav han ifrån sig ett litet gnäll, men när jag sa åt honom att vara tyst så var han det och fick hälsa på bästisen. Det är så skönt när det går framåt.

Och för att inte glömma, 3 dagar kvar tills vi hämtar nya vovven :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

sophiac
0

Häromdagen när jag var med hundarna i stan kom det fram en man med keps fiskespö och stor ryggsäck. Theodor som vanligtvis brukar tycka att sådana är mycket otäcka och brukar skälla en hel del stod lugnt stilla bredvid mig och lät sig klappas (detta brukar ALDIRG hända) Då han är skeptisk mot främmande människor (främst män). Sen tittade han upp på mig som "visst var jag duktig, mattte?" SÅ stolt!!

Swadika
1

Ännu ett hundmöte som gick perfekt med lilla Theo, vågar man hoppas eller är det för tidigt? xd

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

#63- Kan inte du beskriva här eller I PM hur du har gått till väga? Vi har précis samma problem men jag har slut på ideér :(

Swadika
0

#66 Jag PM:ar dig :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

TjockaBerta
0

Glad för vi ska gå en aktivitetskurs ikväll.😃

>>>Malum domesticum<<<

LinaK
0

Peppad inför rallykursen ikväll 🙂 Hoppas Sigge sköter sig!

sophiac
0

Fotgående - lös med andra hundar, cyklister och bilar som störningsmoment, gick hur bra som helst och han släppte mig inte med blicken!

Dexterr
1

#67 Du får gärna pma mig med om du vill! :)

Iförrgår skulle vi till sambons föräldrar på middag, vi går mot en cykelväg och precis vid början finns det ett hus där ägaren sitter ute med sin hund, och på cykelvägen kommer det ett par med en större hund mot oss. Hunden som sitter vid huset skäller för fullt och hunden vi möter säger inget, men Dexter bara morrade lite, va så stolt över han! Vanligtvis brukar de blir världens ståhej när vi möter hundar, men inte denna gång! 
Igår gick vi förbi hunden igen, då morrade han och ville gå dit men fortfarande inga skrik o skällningar så vi är nog på god väg!

FjantYoda
0

I morse var det för ovanlighetens skull en till hund på bussen och Yoda sa inte ett ljud trots att den skällde till en gång, han var nyfiken och hade svårt att koppla bort lukten av den men satt ändå still och tyst! Pluspoäng på busschauffören som informerade om att det fanns en till hund på bussen!

Cahira
0

Jag har kommit på en lösning på hur jag vill göra med mitt tävlande och min framtid. Vad jag ska träna Apache i istället och vart jag ska lägga mitt nya mål. 

Som en person som måste ha ett mål att sikta mot är detta enormt positivt!

TjockaBerta
1

Min vovve har lärt sig att vinka idag. Gulligt!

>>>Malum domesticum<<<

FjantYoda
0

Vaknade tidigt och gick ut på en morgonpromenad vilket är helt otroligt med tanke på att jag är extremt morgontrött och morgonsur, i vanliga fall så är jag fortfarande däckad vid den här tiden

Vi lyckades med TRE bra hundmöten, inte ett ljud, enda han gjorde var att han blev lite extra dragig efter tredje. 

Sen släppte jag han på baksidan om vårat lägenhetshus där det är en stor grässlänt vilket gick toppenbra, tills jag tyvärr missade en hund som kom gående på cykelvägen nedanför så då stack han (skämmes på mig som inte hade större koll på omgivningen!) MEN han hann ju tyvärr fram men sen lyckades jag få han att komma på inkallning vilket känns som en liten seger iallafall, är ju lite roligare att avsluta med en bra händelse som man kan berömma än att bara gå å hämta odågan och lära han att "då matte kommer så blir det tråkigt" istället för "Om jag går till matte så får jag beröm"

MelliPirelli
1

Att jag har en sån duktig och fin vän som säger att hon tänker ge upp men ändå gör det! 😃

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Cahira
0

Bor ju i annat land så är HELT annorlunda regler. Med det sagt:

JIPPI JAG KAN ÄNTLIGEN REGGA FRODO! Fick registreringspapperna idag!

Mischa
2

Inte någon större bedrift direkt, men ett godkänt anlagsprov i viltspår med goda vitsord blev det :)

≧◔◡◔≦

[fabienne]
1

Vi har varit ute på en fantastiskt fin promenad med lite inslag av nybörjarparkour. Vi hade kunnat stanna ute i skogen hur länge som helst men nu ska vi snart packa oss in i bilen för att åka hem till mamma så Jessie får leka med Colle i deras trädgård. Idag är jag så tacksam över att jag har en frisk hund med fyra friska, hela ben. Det är så här det ska vara att ha hund. ❤️

denizecarmen
0

Jag är så stolt över vår lilla Lucy (8 veckor) som kan sova en hel natt i sängen varje natt (från ca 11-7) utan att vakna för o behöva kissa/bajsa :))) *peppar peppar tar i trä* haha

Cahira
1

Vart ska jag börja?

Vi var tvungna att släppa in en kalv på Apaches revir (hans inhägnad) för sondmatning igår och han kunde inte bry sig mindre! Han låg och tog det lugnt och lät kalven vara. Helt galet vad långt han kommit sen han flyttade hit för ett år sen. ❤️

Digger jagade inte katter igår fast han övervägde att göra det. Detta är STORT för honom! 

Ixxi var inte rädd för åska i sverige men här har hon blivit åskrädd. Och självklart började det åska igår vid 15 tiden. Och det kom storm efter storm med regn och hagel och höll i sig i nästan 20 timmar! Efter 12 timmar var hon så utmattad att hon somnade och sedan dess var hon inte rädd alls! Woho! 

Frodo har nog gjort mig mest stolt detta dygnet. Medans de andra tre var rädd för åskan så la Frodo sig i fönstret och tittade ut. :) 

Frodo och Apache lekte för första gången igår innan ovädret började och det var en stund jag väntat länge på! Frodo älskar att bli jagad och Apache älskar att jaga och båda är ungefär lika snabba så det var ett riktigt spännande race att titta på! Vad som förvånade mig var att Frodo är snabbare i svängarna och upptäckte detta väldigt snabbt så han började finta med skarpa svängar så Apache inte skulle hinna ikapp. Smart valp!

Och sist men inte minst, Apaches knä är mycket bättre! Jag håller fast vid mitt beslut att inte tävla med honom men det kändes så bra att se honom röra sig obehindrat då han lekte med Frodo. :)

fellfrosch
2

Nu är han här, min efterlängtade ledarhund❤️ (alltså en slädledarhund 😛)

Gullan_J
2

Det går bara uppför nu med bägge hundarna :D Märta har gått från totalt överaktiv och icke kontaktvillig till att nu ska starta i nybörjarklass i rally den tjugonde. Alltså vart kommer denna arbetsglädjen ifrån? Eller arbetsglädje är fel ord då hon älskar att arbeta men vart blev hon så sansad och kontaktsökande? Från att i december klassats som Problemhund som gjorde utfall, morrade åt alla utom mig, vägrade ta kontakt, drog som en idiot i kopplet, pep och gnällde så fort hon inte fick sin vilja igenom till att tränarna nu tjatat på oss så vi anmält oss till en rallytävling! Inte nog med det, nu kan hon gå lös bland andra hundar också när vi tränar agility. Hon har visat sig vara en jäkel på det. Det bara svischar när hon springer genom tunnlarna. En spänstig kropp ger henne en fin hoppteknik och modet/självförtroendet en Jack Russell bär på gör att hon inte tvekar på balanshindren. Kan någon berätta vart på vägen min byracka blev en lydig hund? ;) Och Arrak då. Igår började vi på valpkurs. Det var få anmälda så att valpkursen och vardagslydnaden fick bli på samma kväll fast uppdelat i två grupper. Eftersom att Arrak är valp (4,5 månad) så gick ju han med i valpgruppen. Övningen för kvällen var kontakt. Efter ett par minuter sa tränaren "Ja Gullan jag tror du får visa hur det ska se ut när hunden gör rätt!" Arrak gick nämligen hur fint som helst, hade ögonkontakt 24/7. Tränaren gav oss massor av nya övningar men allting kunde min lilla valp redan. Jag kan inte förstå, jag som haft ångest för att jag inte har tränat någonting med honom? Vart kommer denna kunskap från? Enligt dem andra på kursen tränade dem varje dag med sina valpar. Arrak får ju mest leka i skogen med Märta men ändå så är han en stjärna. Tills nästa vecka ska tränarna diskutera om Arrak ska få gå med i vardagslydnaden :) Dessutom har han visat sig vara utomordentligt duktig på att spåra. Jag vet faktiskt inte vad det ska bli av den valpen. 4,5 månad och kan redan nästan alla moment i lydnadsklass 1 :)

-Bättre ökänd än okänd

Wenniz
1

Min vovve skötte sig exemplariskt på senaste agility träningen så man bara vill gråta ;) trots dålig handler som sprang in i nästan alla hinder så skötte sig vovven super och visade matte hur man ska göra rätt på agility planen ;)

• Nederlandse Kooikerhondje -
htt
2

Min hund fick HD B :)

Ralktad
0

#85 Grattis! :D

htt
0

#86- Tack! :)

TjockaBerta
0

Spårkurs idag. Gick rätt bra.

>>>Malum domesticum<<<

Cahira
2

Jag mötte aktivt vallande schäfrar igår! Äntligen en amerikan som låter sina hundar jobba!

Frida B
1

Man får ju se saker från den ljusa sidan ibland, så om man gör det så har jag en väldigt artig och förstående hund (eller lånehund). På agilitytävlingen idag så sprang han ifrån banan… För att sätta sig och bajsa. Att han är så artig att inte bajsa mitt på banan, jag är stolt! 😃

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.