Faraohunden Pepi
Är ny här så jag tänkte jag skulle lägga ut en lite presentation om min ögonsten
. Som lite kurisosa så hittade jag hit till denna sida genom BioBio, som har varit dagmatte till min vovve. Tänkte kolla in denna sida och se hur de är här.
Pepi är en glad och påhittig hund med en otrolig personlighet och mimik. Man ser på han vad han vill och inte vill. Pepi har ganska svårt att varva ner när man är borta eller när man är ute. Han vill gärna att det ska hända saker hela tiden.
Pepi är väldigt pratig och det är både en fördel och en nackdel, det beror på vilka situationer han bestämmer sig för att prata eller kanske skrika. Han är inte så förtjust i närkontakt och tyvärr gjorde vi misstaget att inte öva så mycket på hantering när han var valp. Vi är inte så aktiva inom "hundsport" utan brukar mest jollra på med lite cirkuskonster hemma. Vi har ställt han tidigare men på grund av dom stora öronen som har en tendens att sloka i tid och otid så har vi gett upp den karriären. Han knep iaf sitt championat så jag är glad ändå
.
Vad kul att få höra om din ögonsten :)
Och så fin han är! :)
Och så fin han är! :)

Hej Lysa vad kul att du hittade in här, du må tro att vi sett din gobit och hört lite av Biobio om din hund. Vad otroligt söt han var som valp. Nu hoppas jag du stannar här hos oss och har roligt och frågar och lär oss lite om din Pepi vi har säkert frågor om faraohundar =)

tack tack.. jag tror jag kommer trivas och förhoppningvis så kommer det finnas en massa intressanta diskutioner och inlägg att läsa =)
Välkommen :)

Vilken underbar hund! Den rasen påminner mig om Podencon, de som också är så fina! Min ena spanjor tros vara en blandning mellan Galgo (spansk Greyhound) och Podenco, båda väldigt vanliga raser i Spanien.

Hej! Kul att du hittade hit =) Hoppas att du ska trivas lika bra här som jag gör…
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fin han är! :) Välkommen hit, hoppas du ska trivas. Här finns det både bra artiklar, folk som delar med sig av sina kunskaper och skratt o småprat :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar