Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 766 ggr
Mia
0

Hur normalt är det?

Hej

Min blandrastik på snart 2 år har slutat kissa känns det som. Tidigare har hon gjort båda sina behov ute ca 3-4ggr om dagen. Numera gör hon inget alls ute? Hon kan kissa på morgonen och någon enstaka gång på eftermiddagen. Men oftast kissar/bajsar hon bara en gång om dagen på morgonen och gör inget alls när jag tar ut henne resterande gånger. Är det här normalt?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

russin
1

Att dom bara bajsar en gång per dag är inte ovanligt - det beror på vad för mat dom får och vilken mängd. 

Att hon kissar mer sällan är mer konstigt, men kissar hon ur sig ordentligt (och inte småskvätter som mina tjejer gör) så bör det inte vara problem. Dricker hon som hon brukar ? Pigg och glad som vanligt ? inget kiss inne….kolla läget där.

Mia
0

Nej bajset är jag inte jätteorolig över. Hon äter Musch, barf-korvarna. 
Hon småskvätter inte men det är inga ordentliga "pölar" direkt. Men det känns ändå konstigt att hon helt plötsligt har börjat kissa så lite. Hon är precis som vanligt, inget kiss inne. Hon dricker visserligen lite mindre, men hon har aldrig druckit särskilt bra.

russin
0

Har hon ätit den maten hela tiden ? eller åt hon torrfoder förut ?

Mia
0

hon har ätit det sedan jag fick hem henne som valp. eller hon har även ätit VOH valpfoder, men annars bara mush. 🙂

russin
0

Ok, tänkte om du bytt nyligen då dom inte dricker lika mycket med färsk mat 🙂