Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 695 ggr
[Tilleli]1
0

Hunden gnäller

Hej! Jag är hundvakt åt min mamma medan hon är i Falun idag. Jag bor med hunden varannan vecka, så jag vet att han inte brukar gnälla eller göra ljud ifrån sig ofta.

Men när han väl gör det blir jag så orolig och undrar varför han gör så. 

Just nu när jag skriver det här står han och stirrar på mig och piper så ljust en Grand Danois kan.. 

Jag trodde att han kanske behövde skita, så jag tog ut honom (trots att det bara var en timme sedan jag var ute med honom innan det.), men icke. Han kissade bara. Han har fått frukost, så inget sånt. 

Någon som har någon tanke på vad det kan vara som får honom att pipa och stirra?

Em_
0

Min hund gör så när han vill att det ska hända något. Antingen får han ett ben eller så säger jag till honom att gå och lägga sig.

imsuchadiva
0

Han kanske har tråkigt, känner sig ensam, eller ledsen för att hans matte är borta?

[Tilleli]1
0

#1 Han har fått aktiveringen han är van vid, så det är inget drastiskt som har ändrats.

#2 Att matte är borta över dagarna är han van vid, men jag börjar misstänka att han bara tigger det smaskiga godiset som jag köpt och var dum och lade på matbordet precis där han ser det  ^^