Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 675 ggr
[Plumskaniner]
0

Skaffa chinese crested.

Jag har funderat på det här med hund i säkert ett halv år. Inte förs för några veckor sedan fick jag med familjen att bli intresserade och flera timmar per dag har gått åt på att kolla kennlar m.m. Min mormor har mopsuppfödning och tycker att detta är en strålande idé, haha kanske för att jag är det enda barnbarnet som tycker om hundar. 
Tanken är att hunden ska följa med mig till skolan och komma hem på helgerna. Och kravet för att få ha hund där är att den ska vara över ett år m.m. 
Min mormors krav är att hunden ska ha stamtavla och alltså vara renrasig samt vara en tik och helst något ras som inte så många har i mitt område. 
Fick upp ögonen för chinese crested, först powder puff, men även den nakna. Har läst om den och känner att wow, den hunden är verkligen något för mig. Har kollat igenom hela skks lista med raser, men tycker ärligt talat att chinese crested är den enda rasen som jag tycker ser bra ut, förutom Pudel och griffon samt petit. Men nakenhunden är iaf den som jag anser är absolut bäst för mig. 
Saken är den att jag har hittat en perfekt hund, så som jag har letat. Den är två år, står jätte mycket gott om den, har stamtavla och uppfödaren tänkte ha henne både som avelshund och utställningshund men fick sälja henne pga familjeproblem. Min mormor var så på då hunden lät så bra, så jag fick ringa och prata med tjejen som har henne nu. Lät verkligen som en toppenhund och eftersom att varken min pappa eller lillasyster sa något om att det lät dåligt så fick jag lite förhoppningar.
Så fort min mamma kom hem från jobbet blev det verkligen kaos. Hon sa rätt ut att dom aldrig skulle kunna vakta hunden då dom skulle skämmas om dom gick ut med den och liknande. Jag sa då att mormor kunde göra det, och det slutade med att speciellt mamma sa att jag kunde köpa en sådan ful hund när jag gått ut gymnasiet och flyttat. 
Jag ska ringa och prata med mormor och se vad hon tycker, kanske kan hon och morfar hjälpa mig i pengarväg, men hur hade ni gjort? Jag tror ärligt talat inte att jag kan hitta en bättre hund..

[Nude]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Plumskaniner. Du är också välkommen in till oss på Chinese Crested iFokus för att ställa din fråga där. Jag skulle tro att vi med all vår samlade kunskap, kan vara bättre på att ge dig de argument du behöver för att tala om för din mamma varför just CCD är en perfekt hund. 😉

Foto: Sylvester, ägare Nude

[Plumskaniner]
0

#1 - Åh jo det har du nog rätt i! Kanske kan vi komma fram till en del fördelar så att dom ändrar sina så dömande åsikter!

Mysisa
1

Jag tror din mamma behöver träffa ett par väluppfostrade kineser för att se förbi utsidan. Jag tolkar det som att enda problemet med rasen är att hon tycker att hunden är ful?

minavitas.wix.com/kennel

[Plumskaniner]
0

#3 - Ja tyvärr är problemet enbart att mamma inte tycker om hunden, och då tycker ingen annan om den heller. 
De anser att de måste tycka om hunden för att de kommer behöva ta hand om den någon vecka när jag praktiserar och liknande. Dålig bortförklaring anser jag och nu är det rätt kaos i familjen. Sen klagar de på att de inte kommer orka ta på krämer och liknande. Men då säger jag som så att de inte ens ska ha en hund som de verkar vilja.