Udda korsningar
Vet inte riktigt var tåden ska ligga.
Har ni sett eller äger ni en udda korsning.
Såg nyss en rottis som var korsning med pekinges.
Så släng upp vad ni sett, hört eller har.
Har en kompis som har en gatukorsning av minst 5 olika jakthundar. Rätt galet tycker jag, den hunden mår inte bra någonstans
Mvh Jenna
BC/"pitbull"/whippet. Trodde jag skulle smälla av när jag såg det :-O
labbe/whippet.
Eller schäfer/rottis/tax har jag med sett
Förstår inte hur folk tänker!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag har en alaskan husky/grönländare schäfer. Jag brukar använda honom som exempel på varför man inte ska blanda raser. Visst, han går att ha lös, till skillnad från många huskyn, då han har schäfer i sig. Men han har ljuden från alla raserna, kan knälla, yla och krika, förutom skälla (fast skallet kom sent, han var över året då).
När han blir ängslig vid ett hundmöte ed, tycker huskyn att han ska hålla sig undan, gärna med mig mellan, schäfern försöker buffla och skrämmas, grönisen vill anfalla och platta till. Det händer samtidigt, så oftast står han och studsar och skriker. Nu har vi i och för sig trägńat bort det, men jag vet ju hur han är egentligen…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Såg för ett tag sen en "miniamstaff" på blocket……
Den hade bla papillon och shih tzu( tror jag) i sig samt amstaff. Stackars hund.
#6 tror ja såg den också, men trodde jag hade läst fel.
Sett en korsning med rottweiler och dalmantiner också.
Shetland sheepdog + västgötespets + douge de bourdeux :o
#2 - och dessa whippet/shar-pei har blivit korsade med engelsk bulldogg(rottweiler korsningar……
Jag har själv en gång i tiden för sisådär 100 år sedan (känns som det) ägt en groenendal/irländsk varghundskorsning. Såg ut som en svart irländare med öron som stod rätt ut…
Har sett en som var korsning Rottweiler/Tax för länge sen. Såg ut som en Rottis med korta ben
Varför så mycket Tax blandningar med stora hundar? :O
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Vet en som är dvärg pinscher/amstaff, väldigt söt :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Kom på ett par till.
Amstaff/kines valpar såldes på blocket för något år sedan. De var inte vackra direkt :-/
En jycke i en valpkurs jag gick var setter/am cocker/tax (ännu en taxmix :-P). Han såg ut som en väldigt smäcker, långbent, släthårig, viltfärgad Tax, en väldigt snygg men besvärlig hund
Sedan har jag sett blandningar med upp emot 7-8 raser men kommer inte ihåg var jag har lagt papprena där jag skrev upp raserna
Amstaff/BC, ingen bra korsning ;)
#3 & #16 min kompis har en sådan blanding! Fast bara amstaff/pitbull/border collie!
#13 med tanke på att det bara finns ca 100 stycken riktiga pitbulls i hela sverige, och dessa är importerade eller köpte för dyra pengar så lovar jag att dem inte använts till blandras avel så finns inge pitbull i dina kompisars hundar, det är bara lögn för att höja "cool-statusen" på hunden :P
# 18 Ca 400 renrasiga registrerade APBTs finns det i Sverige, alla dessa är inte importerade, de föds i Sverige o reggas i sina rasklubbar i USA.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Här i byn har vi en vovve som är Schäfer/tax och den ser ut som en schäfer med taxben. Ser inte normalt ut.
Några kompisar i usa hade fått 9 st storpudel/engelsk bulldog valpar. Sökte lite och upptäckte att det t.o.m fanns ett namn för blandning, english boodle… Nu var det här ju en tjuvparning men tycker det är sjukt om man gör en udda blandning med flit :/
http://www.lemmik.ee/failid/1047.jpg
Det här är nog en av de konstigaste hundarna jag sett - korsning Chinese Crested och Engelsk Bulldogg.
Och någon annan korsning jag stött på (på internet, två gånger) nu nyligen är TamaskanxSiberian Husky.
Nu är det inte så udda, men vem skaffar sig egentligen en jättesällsynt, ny ras som inte ens föds upp i landet än (= de fick alltså importera valpen), och korsar den med en helt annan ras?
Det låter ju… ansvarsfullt. 
#19 okej, lite fler än jag hört om men samtidigt är nog dem flesta importerade annars vore det jätte stor inavel + att dem som sålt här i sverige nog inte sålts för sisädr 8.000 ;)
Så tror ingen av dem skulle använda sina hundar i blandras avel.
Jag har mött på en schäfer/tax mix en gång.
Jag har en mix mellan italiensk vinthund och Jack Russell. Han har huvud och kroppsform efter vinthunden. Ben, päls och temperament är efter terriern. Hans systrar hade huvud och päls efter terriern men långa smäckra vinthundsben.
På den här sajten finns massa konstiga blandningar…
Chihuahua + American eskimo dog
Tycker det är hemskt att förstöra raser på det här sättet.. och att korsa raser som skiljer sig totalt både egenskapsmässigt och utseendemässigt är bara sjukt.. Ett sjukt experiment på hundarnas bekostnad.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Den absolut gräsligaste korsning jag sett annons på, var mellan kinesisk nakenhund och amstaff. Alla valparna såg ut som amstaffvalpar med skabb 

En av Alice hundträff-kompisar som heter Fantomen är en korsning mellan Labrador och Basset. Propitionerna är faktiskt väldigt bra och han ser ut som en labrador med korta ben. Väldigt fin men inget man kan rekomendera att korsa med.
Schäfer/Borzoi är nog en riktigt märklig. Utseendemässigt var det en riktigt fin hund, såg ut som en Borzoi med schäferteckning. Men sen känns det som en riktigt dålig kombination mentalt. Nu vet jag fövisso inte hur den här hunden var, men att blanda en vinthund med en brukshund känns ju som att det är som bäddat för en hund som inte mår särskilt bra.
Husky/BC/Schäfer är det en tjej i området som har en, det är ju också en rätt knepig blandning. Tydligen är hon motionskrävande som en husky och mentalt lika krävande som en BC, med vallinstinkt dessutom. Verkar vara ett heltidsjobb att ta hand om den hunden. Dessutom går den, vad jag förstått det som, enbart som sällskapshund.
Ibland kan man ju undra hur människor tänker, för att det skulle vara enbart tjuvparningar som man sedan inte gett abortspruta känns ganska otroligt.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
såg amstaff/husky häromdan… väldigt fin men borde vara väldigt förvirrad :/
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Gud vad sjukt vilka blandningar man får höra om, herre min skapare hur avlar folk egentligen….. kan verkligen inte vara sunt.
Jag blir faktiskt ledsen när jag läser om dessa stackars blandisar dom avlar fram. Det är så oansvarigt att det i vidrigt
Ja riktigt vidrigt…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
När jag var liten kunde man köpa en "olyckshändelse" för några kronor. Friska fina blandraser med sunda föräldrar.
Men den tiden är förbi. Blandisarna är sjukare än renras nu och efter att man läst den här tråden så förstår jag det verkligen. Herregud vilka blandningar……..
Jag skulle skämmas som "uppfödare" men som jag har förstått så vet dom nog inte vad det är…
Medverka till att få fram dessa stackare. Det här är rena rama djurplågeriet.
# 35
O hur vet du att hundarna var fina o friska o sunda om inte föräldradjuren var testade? Du verkar glömma att förr i världen var man inte så blödig utan avlivade hundar som det var fel på/inte dög till jakt/vallning etc.
#36 Visst var dom friskare förr. Och det fanns inte heller lika många blandisar. Inte lika många planerade blandisar som det finns i dag.
En blandras var oftast en ren olyckshändelase och man fick betala en 50 lapp för en valp. Men det var också många som tog bort hela kullen när den föddes. Men i dag är raserna sjukare och blandraser får man betala flera tusen för i bland. Planerade också till råga på allt.
Enligt statistik från Strömsholm och ett annat större djursjukhus så har blandraserna blivit sjukare än dom varit tidigare. Har mer sjukdomar än renras. Be mej inte länka, för det kan jag inte. Men googla gärna och hittar du det jag talar om får du gärna lägga in det här.
Men är det så underligt om blandrasen är sjukare? Se bara hur dom blandat här i tråden. Schäfer+tax. Allt säger ju att kroppen blir helt fel. Och många är även 4-5 raser i. Vilken mix…! Den stackars kinesen-pitbull…! Det gör mej gråtfärdig. Allt detta.. är det för att den så kallade "uppfödaren" ska kunna klappa sej för bröstet och säga att dom tagit fram en ny ras eller…?
Deras kroppar får ju helt fel belastningar.
# 37, du påstår något, inte tusan tänker jag googla på det, gör det själv om du vill verka trovärdig!
Statistik på blandisars häls är vansklig, det ät först på senare år som det blivit vanligare att söka veterinärvård för sjuka blandisar.
Rasblandningar behöver inte bli sjukare än renraser, det beror främst på vilka sjukdomsanlag som finns i generna. Vissa rasblandningar kan få sämre anatomiska förutsättningar. men en blandning schäfer Tax kan se ut precis som en Tax, eller en schäfer, så blandningen i sig säger ingenting om hur avkomman blir.
Du kan ju själv googla på heterosiseffekten, så ser du att första generationens blandraser oftast är friskare än de raser den kommer ifrån.
#38 Första ja, men sedan…?
Min kusin har en sex-vägs-korsning, och om jag inte minns helt fel så är det BC, collie, gråhund, new foundland, flatcoated retriver och golden. Men är lite osäker på dom där två sista om det var så…
Hon fyller väl 11 i år tror jag, en bild: http://neopokles.deviantart.com/art/Tea-298695413?q=gallery%3Aneopokles&qo=3
Sen såg jag på internet en labrador/mops :O var bara en valp på bilden men den såg ut som en brun labradorvalp men mopsansikte
Jag såg på blocket chihuahua/border collie/kinesisk nakenhund. Fina men jag vet inte hur dom är i sinnet..
Airedale terrier soft/coated wheaternterrier
Amerikansk cocker/jack russell
Pudel/jack russell
Dessa fanns på blocket nu.
Har sett en korsning mellan pitbull, siberian husky och dalmatin. Såg ut som f*n själv kan jag säga. Såg ungefär ut som en förkrympt harlequin grand danois i pitbull storlek med husky päls.
grand danios/sankt bernhard såg jag med en gång, med liten procent boxer :/
Såg att någon tyckte Borzoi/Schäfer var en dålig kombination…
Jag fick en tjyvparning med min Borzoihane och Schäfertiken.
De mest underbara hundar…valparna alltså.
Stjäl som Borzoien och lydig som Schäfern.
Så det håller jag inte med om att det var hundar som mår
psykiskt dåligt!!
Varje litet liv är ett liv att vara rädd om.
dalmatiner/tax
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Tax/Jämthund
Aussie/Rottis
Mudi/Foxterrier (??!?!)
-
Min egna blandras, dalmatiner/rottis/schäfer är rätt udda :)
Får jag bara fråga, vad är det som är så fel med blandraser? Alltså rent psykiskt, vad är det som är så dåligt? Det är väl bara en hund liksom. Hur blandrashundar ser ut spelar ju ingen roll egentligen, det kan ju inte vara värre än alla renrashundar som redan finns (korta ben, intryckt ansikte osv..)
Jag undrar för att många skriver ju att "åh så vidrigt" och "stackars hundar". Men varför?
★
#51 Därför att raser är avlade för olika ändamål, har olika rasbundna sjukdomar osv, så vissa korsningar är inte direkt lämpliga att korsa och många gånger vid blandrashundavel är det tyvärr itne seriöst utan många tar för att "min tik är snäll" ect.
Och det är inte "bara en hund", ingen hundras, eller blandning är i mina ögon "bara en hund".
#51 inge fel på blandraser men korsa tex vallande BC med vaktande rottis du får en stor hund som inte vet om den ska valla eller vakta, såna raser kan om man har otur en dag hugga en människa i vallning men hårt som vakt.
Korsa vallhund med vallhund, jakthund med jakthund, brukshund med brukshund och sällskaps hund med sällskapshund ser jag inget fel på :)
det är dem dåliga korsningarna där valparna riskerar att ta mental skada, dem är dem man tycker är onödigt och synd om, eller dem där utseendet är så fel att valparna riskerar att ta skada. Det är dem blandraserna man är emot :)
Jag har en alaska husky/rottweiler/dobermann/schäfer blandning. Ingen lätt hund! Personligen tycker jag det är hemskt att blanda raser hur som helst!
Har stött på/läst om några väldigt udda blandningar. Men iår är det en kille som ska börja jaga med sin hund i vårt jaktlag (Älg) och det är blandning mellan Jämthund, Collie, Schäfer och Samojed, vilket jag tycker låter ganska skumt.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

en vän till mej har en himla skum hund, en Flat coated Reteriever/Drever
ser ut som en falukorv på ben
You can't spell Bitchy without Itchy
Här på mitt område har det funnits en Schäfer-Västgötaspets. Såg ut som en V-spets med schäferhuvud, stackars hund. Huvudet var alldeles för stort för den kroppen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

You can't spell Bitchy without Itchy
Justja, boxer/whippet med.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag tycker att alla korsningar är konstiga så jag väljer att inte nämna någon korsning jag mött.
Såg på blocket valpar som var phalen/shih tzu/Lhasa apso/amstaff…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
och jag hittade den här blandingen på blocket, känns lite väl olika typer av tuffa raser..
Schäfer/A.Wolfdog,Dobermann,Rottweiler
Eller den här..
Amstaff/Rottweiler/Stövare
chihuahua/papillon/border collie.
haha hittade
"äkta söta små blandrasvalpar" ---hm ??
Lhasa/Pudel/pekinese kanske inte så farlig blandning, men Äkta gav mig ett gott skratt 😃
Brännövalparna är till salu på blocket igen… Schäfer/Shetland Sheepdog/Border Collie/Labrador…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Väcker liv i en gammal tråd.
Jag har sett en "uppfödare" som brukar annonsera ut om Lagotto & Amstaff korsningar.
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
Amstaff/Labrador/Pudel/Dalmatiner/Greyhound
- Nederlandse Kooikerhondje -
Häromdagen var det nån som annonserade ut Fransk Bulldogblandningar på blocket. Mamman var Fralla/Vit herdehund!!! Fanns tillochmed bild på henne.. helt sjukt.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Min mammas syster har haft en hund som var Schäfer,Amstaff,Chihuahua.. 🤔
En bekant hade för ett antal år sedan en korsning mellan karelsk björnhund och border collie. Hon gav tillbaka hunden till uppfödaren, var tydligen helt fruktansvärd mentalt.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Amstaff/Chihuahua har jag varit med och förlöst med snitt hos veterinären.Hon fick inte ut dom,alldeles för stora valpar.Men enligt ägaren var hon parad med en av samma ras.Men hemma gick en Amstaff….
Men vad gäller mina Borzoi/Schäfer kan INGEN säga att dom var fula i alla fall!!!
Tax/dvärgschnauzer
Shiba/Schapendoes
Golden/BC
Samojed/BC/Husky
Yorkshireterrier/Xoloitzcuintle
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#75 Det händer ibland att så små hundar får göra snitt för att valparna är för stora när dom ska ut, små raser KAN fåfänga stora valpar.. Händer också lite nu o då att nån idiot parar sin pytte tik med en gigantisk hane o tiken klarar av att föda naturligt
minavitas.wix.com/kennel
chihuahua/wachtel
tax/gråhund
labbe och jackrussel
pitbull / amstaff / tollare/american wolfdog..
Amstaff/amerikansk bulldogg/schäfer/border collie/husky
Amstaff/shar pei
shar pei / boxer
labrador/dansk-svensk gårdshund
Sibirien Husky / Amstaff / Rottweiler
här är NÅGRA av de konstiga blandningar jag sätt…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#78 Amstaff/amerikansk bulldogg/schäfer/border collie/husky måste nästan vara den värsta hittills, mentalt. Fem mycket aktiva raser, tre skarpa raser (från skräplinjer kan man tänka sig), en utpräglad vallare, en utpräglad draghund. Hej krock. Kul att försöka aktivera den hunden…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#79 Du är så fördomsfull så jag inte vet var jag ska börja 😉Men bara för att det är många raser betyder det inte att hunden har blivit lite av varje. Det betyder inte heller att det är svårt att aktivera en sådan hund. Den kanske tvärtom, blir nöjd av många olika sorters aktivering/berikning.
#80 Och du tänker så optimistiskt att jag ryser. Det är ju "kanske"-delen som är problemet här. Den kanske inte får det sämsta från varje. Den kanske blir nöjd av många olika sorters berikning. En eller två av valparna i kullen kanske blir en jättetrevlig hund som ärver det bästa från någon av raserna eller det bästa fram allihop, medan en annan kanske blir ett stressat vrak som vallar genom att bita och behöver flera timmars fysiskt aktivering per dag.
Det här är ju hela poängen med att blandrasavel är rena skräpet, i synnerhet med raser där det finns mycket problem med dålig avel redan från början. I mina ögon begår man ett övergrepp på de ofödda valparna när man avlar med inställningen att det kanske blir fina och friska hundar, med lite tur, eller att några valpar i kullen nog blir bra även om resten riskerar dålig livskvalitet. I mina ögon ska förutsättningarna för sunda, friska, stabila hundar vara helt övervägande när man avlar. En sjuk valp ska vara ett undantag bland många friska. Annars ska man inte syssla med avel.
Om du tycker att det är fördomsfullt så får du gärna göra det. Jag kommer aldrig ställa mig bakom ogenomtänkt avel där valparna kanske blir trevliga. Aldrig.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ser just nu att det ligger en korsning mellan siberian husky och jack russell till salu på Blocket. DET är en udda blandning…!
Vet ej om jag redan skrivit här! Men min farmor hade en karelsk björnhund/ka ovtjarka för några år sedan, somnade dock in pga ålder.
Men var en underbar hund.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#84 Och?
#85 personen tycker väl att det är en udda blandning? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Västgötaspets, schäfer, staffordshire bullterrier och Tax. Förstår helt ärligt inte ens varför de tar en andra (eller tredje?) kull på den blandningen.🤔
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
#86 Precis! Udda & inte heller speciellt genomtänkt blandning 🤪
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Här i mitt område ska det tydligen finnas en hund som bar en king Charles cavalier kropp med dvärg shnauzer huvud…
Jag kan inte säga att jag är emot blandrasavel,OM den är bra.Har man haft en kull och den har blivit kanon och man vill göra om den är det väl ok? Och att man som uppfödare följer upp kullen och är seriöst intresserad av valparna och inte är ute efter pengar bara.Jag har haft en Schäfer/Collie som gick utmärkt på lydnadsplanen.Jag har haft Pyrenee/Grand Danois som var helt underbara.Jag har oxo haft en Schäfer/Collie /Samojed som var rena katastrofen….Hur gullig som helst inne med barn och andra människor och framförallt mig! Men ute var det en helt annan sak,jag kan säga att hon var direkt farlig för andra djur. SÅ..visst blir det helknäppt ibland,och den här var gjord enbart för att tjäna pengar,det vet jag…flera av syskonen fick avlivas,så även min vid två års ålder.Men man behöver inte dra alla över samma kam,men visst ryser man ibland när man ser korsningarna på Blocket etc…….då undrar man hur folk tänker…..jag har i och för sig haft renraser med av "fina" uppfödare som varit totalt ohanterbara….så en renrasig är ingen garanti för en bra hund.Vare sig mentalt eller exteriört frisk.
Border collie/tax och golden/tax :)
Blandis mellan Rottis/Schnauzer/Doberman/Labbe, ingen bra kombo alls! Den stackars hunden höll ju på att sprängas med alla dessa rasernas olika lynnen i ett hundhuvud. Nej, jag gillar inte sådana korsningar alls.
Jag kan tycka att korsningar kan va OK om man vill få fram något speciellt men då ska man veta vad man håller på med också. Se till att läsa på om vad det är man korsar och vad man "kan" åstadkomma med detta.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Träffat många extrema gatukorsningar från exempelvis Irland o Spanien. Ingen vet vad de egentligen har för påbrå. En kan bara gissa. Men himla fina hundar. Jag gillar blandisar! Men ska en planera dem är det väl sunt att iaf gå innanför samma kategori av hundar. Dvs vall med vall, bruks med bruks osv.
Whippet/shar pei, ligger ute 2 st av denna blandning på blocket nu! Jag tyckte det var en udda korsning 🤪
Såg en kull med bordercollie/karelsk björnhund till salu för ett litet tag sedan.. Inte min drömhund i alla fall :P
#95 Haft nästan en sån blandning🥵
#96 Jag vill ju inte vara den som dömer men.. Just den kombon är nog bland de värsta jag kan tänka mig faktiskt :O Hur var din hund i lynnet och vilken kombination var det? Mycket nyfiken!
#97 Schäfer, Karelsk björnhund och BC var han tydligen. En rent av FARLIG hund trots mycket träning med hjälp av utbildade problemhunds instruktörer. Lite smått och gott från alla raserna, mest de dåliga sidorna.

Nu kommer jag få massa hat. Men när jag var liten hade vi en rottweiler/commondor korsning.. Före henne hade vi en irländsk varghund/vorste/ nått mer som jag glömt nu.
#99 Varför skulle du få hat för att du och din familj hade en korsning?
#99 Ja, det undrar jag med, varför skulle du få hat för det?
Ingen här har någonting emot blandrashundarna, det är aveln det är fel på. Att man har haft en hund i familjen är ingenting att bli arg över, speciellt inte på dig som inte hade någon kontroll över köpet och det är jättetrist att du fått en sådan uppfattning om forumet.
Hade du däremot sagt att du skulle köpa en sådan valp… Då hade det varit en helt annan femma! Att stödja blandrasaveln aktivt, speciellt den "skruvade" sådana vars rasblandning spretar åt alla håll, genom att köpa en blandrasvalp är oetiskt och dumt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Man vet aldrig! Många rynkar på näsan åt sånna korsningar! Dels för Commondor/rottweiler. Visst det är en otroligt knäpp korsning. Men som sagt man vet aldrig!
#94 Det verkar inte vara en allt för ovanlig blandning. De är verkligen grymt snygga som vuxna! Dock total galenskap med tanke på hälsoproblemen hos shar pei, kan inte tänka mig att det är de bra shar peihundarna som hamnar i blandrasaveln :-/
Schäfer/tax har jag sett 4-5 stycken av, verkar vara en lite vanligare korsning! Ser ut som en schäfer med taxben.
Vet en som har labrador/tax (kan eventuellt vara något mer raser), ser ut som en överviktig labbe med taxben. Det är riktigt synd om den hunden då den är så rund om magen och sen de där korta benen.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Min kompis familj brukade passa en dalmatiner/tax ibland. Han var låg som en Tax, men väldigt kraftig. Stort dalmatinerhuvud och självklart den klassiska dalmatinerfärgen ;) Helt vild och knasig var han i alla fall..
Waktel/jämte/border/golden finns på blocket just nu.. Ganska söta valpar dock :)
Har sett en bild på facebook av en hund som är en blandis mellan Siberian Husky & Tibetansk Spaniel, som då ser ut som en Huskyvalp hela livet. Bland kommentarerna verkar jag vara den enda som inte säger "OOOH HOW CUTE OMG WE HAVE GOT TO GET ONE OF THESE"
Rätt sorgligt tycker jag.
(Kan dock tillägga att jag inte är 100% säker på att det är en blandis mellan dessa raser eller bara en huskyvalp.)
#108 Jag har sätt en bild med husky/pomeranian. Nästan gråtfärdig, det är hemskt! Okej, den är söt. Men hur bra blir det om man bortser från utseendet. Samma med dem super trendiga "puggle", mops/beagle.
#110 sant! fattar inte hur människor tänker?!
kom på att jag såg (för ett tag sedan) en kull som PLANERADES, och även genomfördes, blandning mellan sheltie och dogo argentino!!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
whippet/amstaff! Aaa att den var vacker kan jag nog inte påstå.
En annan väldigt konstig blandning jag sett var Australian shepherd/Finsk lapphund. Såg mer ut som en merlerad lapphund? Söt var den iaf
.