Vad tycker ni om detta foder?
Vad tycker ni om denna innehållsförteckningen på ett foder? Innehåller över 50% kött (torkad vikt) och inget hydrolyserat protein.
Torkad kyckling, havre, potatis, färsk kyckling, kycklingfett, färsk lax, ärter, kycklingbuljong (lever), torkad kalkon, Ultimate Digestion support (betfiber, gästkultur, inulin i cikoriefibre, ärtfiber, MOS, yucca extrakt), torkad anka, laxolja, solrosolja, ägg (heläggspulver och friska pstöriserade ägg), Ultimate vitamin- och mineral mix, linfrö, Ultimate Joint support (fjärkrebroextrakt (källa till chondroitin)), muslaskalekstrakt (källa till glucosamin), naturlige antioxidanter (alfatochoferoler), L-carnitin, rosmarin.
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Absolut inte, av samma anledning som #1.
inget jag skulle ge pga innehållet, jag ger bara spannmålsfritt, färskfoder, men innan hade jag taste of the wild
Lite för mycket onödigt, kom ihåg att också kolla på procenterna när du kollar foder, ex. fett- och proteinprocenterna.
Fodret ser bra ut. Ett av de bättre torrfodren. Något måste binda en torrfoderkula och potatis och havre är bra. Fodret ser ut att vara ett köttrikt torrfoder, men för att veta mer bör du skriva ut procent på protein och fett.
28% protein, 17% fett.
Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se
Alla "färska" köttprodukter kan du gott och väl räkna med att det är 70% mindre av om det inte är färskfoder. 70% av färskt kött består av vatten och det finns en anledningen till varför det heter "torrfoder" ;)
-
#6 28 % protein och 17 % fett ser bra ut till en medelaktiv/aktiv hund.
Alldeles tillräckligt med protein, enligt min åsikt. Man förstår av nivån protein och av råvarorna att detta är ett köttrikt torrfoder.
Det finns 9 olika animaliska råvaror: torkad kyckling, färsk kyckling, kycklingfett, färsk lax, torkad kalkon, torkad anka, laxolja, ägg (heläggspulver och friska pstöriserade ägg) Ett plus att det också finns färska köttråvaror och färska ägg. Det gör fodret godare för hunden och ökar fodrets upptaglighet. Att tillsätta delvis färska råvaror är en trend i dyrare kvalitetstorrfoder.
Absolut ett av de bättre torrfodren som finns.
Det finns ännu köttrikare med mellan 30 - 40 % protein, men det är inte nödvändigtvis bättre för det.
Ett stort plus är att fodret inte innehåller betmassa och öljäst. Betfibrer är helt OK och bra för hundens tarmhälsa, visar vetenskapliga studier.