Är "Arion" bra mat?
Hejsan! Gick idag till "min" djurbutik för att köpa ny mat till min Bichon Frisé, Pixie. Blev tillslut en 3 kilos påse med "Arion adult small breed". Han som sålde det till oss sa mycket bra saker om fodret! Nu undrar jag om det är någon som har personlig erfarenhet om detta foder eller vet för/nack delar! Har inte testat det ännu, tänkte göra det ikväll! Håller tummarna för att Pixie tycker om det då hon är VÄLDIGT kräsen! :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Jag har hört massa bra saker om de. MEN det är importerat ifrån någon stans och egentligen tror jag inte det är så himla bra, fick prov påsar till min hund, kulorna är feta men väldigt smuliga och konstiga men men många tycker olika..
Tänk bara på att inte byta direkt till det fodret utan gå sakta över till de :)
Innehåller majs som ökar produktionen av stresshormon. Av den anledningen skulle jag välja bort det. Lågt proteininnehåll, 26%. I övrigt helt okej, kort innehållslista utan en massa tillsatser.
Fattar inte varför de så envetet måste stoppa i den där förbannade majsen i allt… Eller jo, det är ju för att den är genmodifierad och billig, men ändå. Utan majs hade det varit väldigt mycket bättre.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#2 Billig? Haha här jag bor är den inte billig. Tror 12/15 kg ligger runt 700:- :O
Köper 15 kg foder till våra hundar för 200:- och det är ett jätte bra foder, inte ett foder man köper i vanlig butik iallafall då :)
#3 Vilket foder är det?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#3 Majs är billigt, det är det jag menar. Billig utfyllnad för producenten, dyr för kunden.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#4 ''Plus'' Blå säck ifrån Hundköket. Den har vart mcyket till aktiva hundar, kennlar och nu sist har den mest blivit för alla hundar. Våran Rottwailer blev jätte fin i pälsen men de foodret, minns inte vilket vi hade innan då vi haft detta i flera år nu och det funkar kanon! :)
#5 Jaha, haha :P
Alla foder med majs går fetbort för min del- så i min mening, nopp, inge bra foder.
-
Min hund åt deras valpfoder, tittade inte på innehållsförteckningar då så ingen aning om innehållet men oavsett så har pälsen aldrig varit så glansig och fin som den var då :)
Arion?
Ok, som jag har förstått det så är Arions torrfoder egentligen bra bara att det är alldeles för mycket majs i?! Läste på förpackningen att det åtminstone inte innehöll färgämnen och smakförstärkare. Testade både idag och igår med att ge maten men Pixie spottade bara ut det o tittade på mig o såg ut att säga "vadå? Får jag inget bättre än det här?" :p Men blev inte förvånad eftersom hon nästan inte äter någonting…. Jag kommer iaf fortsätta med detta foder tills hon äter det och då får jag se hur hon kommer att svara på det. :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Spannmål är inget bra, majs inget bra, inte heller ris, vad vill ni att torrfodret ska bestå utav egentligen, det behövs något som sagt för att binda kulan. Arion ris & fisk verkar okej, den enda jag provat.
#12 Det måste inte vara kulor för att vara ett torrfoder, titta på Ziwi Peak t.e.x.
-
Jag ger arion till min tik och hon fungerar super på det! 499kr för 15kg
# 13 Nej men Ziwi Peak och ett till om det nu hette K9 som var frystorkat hör ju till ovanligheterna bland torrfoder. Men visst det finns utan någon utfyllnad. Jag menar bara att jag har sett folk på hundforum klaga på det mesta, spannmål (vilket är förståeligt), ris, potatis, ärtor, örter, majs och säkert annat, något får man acceptera.