Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1330 ggr
IdaBabe
0

Förväntningar på instruktör?

Hej!

Jag ska gå en utbildning om ledarkunskap, och inför den utbildningen har jag som uppgift att ta reda på vad folk har för olika förväntningar och önskningar om hur en gruppledare ska bete sig m.m. 

Därför hade det varit jätte snällt om ni hade velat hjälpa mig lite utifrån era egna åsikter och tankar.Skämtar

1. Vad har ni för förväntningar på er gruppledare när ni ska gå kurs med er hund? 

2. Hur vill ni att gruppledaren ska begränsa de pratsamma i en grupp?

3. Hur tycker ni att gruppledaren ska gå "igång" de blyga och osäkra?

4. Vad är viktigt att tänka på vid gruppens första sammankomst?

Tack så hemskt mycket om ni vill ta er tid och svara på dessa frågorna utifrån era egna åsikter och tankar. Skrattar

Em_
1

1. Glad, trevlig, tydlig, fokuserad på träningen.
2. Kanske markera att man svarar lite kort på frågor om det behövs, kanske till och med avbryter. Gick en kurs en gång där en tant broderade ut varenda minut av hundens liv sen förra träningen. Även om tanten blev lite sur när hon blev avbruten var vi ju sju andra kunder som blev nöjdare.
3. Nja, jag vill inte blir urlirkad mitt livs historia, men att ledaren visar att "jag ser att du är här" är viktigt. 
4. Lagom mycket info, komma igång rätt snabbt om hundarna inte är passivitetsmästare. Ägare vars hundar håller på att krypa ur skinnet hör ändå rätt dåligt ;)

IdaBabe
1

Tack för ditt svar! Det hjälper mig i min uppgift om hur folk vill att en kursledare ska arbeta på och bete sig i vissa situationer :)