Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 1259 ggr
Mississsipppi
0

Arion no grain

Hej!

Kollar på ett av Arions hundfoder som heter No grain adult chicken and potato 12 kg. 

Detta är innehållet: Potatis, torkat kycklingkött 30%, animaliskt fett, hydrolyserad kycklinglever, bryggerijäst, torkad fisk, torkade hela ägg, M.O.S, F.O.S & torkad arktisk krill.

Är det något foder att satsa på?

Vad skulle ni annars kunna rekommendera? Det är till en hund som kommer att vara väldigt aktiv.

Sugar Mist
2

potatis som första ingrediens? Minns inte vad det var som gjorde potatis dåligt så där för någon annan hjälpa mig med att förklara men bra var det inte och onödigt också. Rek. Vom og Hundemat eller lik. färskfoder, Standardt och Ziwi Peak annars om du vill ha torrfoder.

-

[fabienne]
1

#1 Potatis innehåller solanin, potatis har ett högt GI och har en dålig kalcium/fosforkvot som om den inte vägs upp på sikt försurar kroppen. Har jag räknat rätt ligger Ca/P-kvoten på 0,1:1. Den bör ligga på runt 1:1 för att vara neutral.

Ison
1

Hundar och människor kan bli förgiftade av potatis, så illa att viss risk för dödsfall finns. Dock främst om de blivit gröna innan tillagning. Det som gör potatisen grön är klorofyll, men en grön potatis har högre värden av solanin och det är solaninet som förgiftar.

Mississsipppi
1

Okey :) Då ska jag kolla vidare! Tack för hjälpen ;))