när byta till vuxenfoder?
Hej min valp på snart 8månader äter fortfarande valpfoder och jag undrar när jag ska byta till vuxenfoder? Det är en sheltie tik, hon gillar bara suuuper små knoppar finns det vuxenfoder som är smått?
Jodå det finns vuxenfoder för små hundar som har mindre foderkulor. :) Du kan växla över gradvis redan nu så magen hinner anpassa sig.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

Med Alice bytte vi över till vuxenfoder vid 1 1/2 år och på henne var det lite sent, så med Kaila bytte vi redan när hon var 6 månader och det passade henne väldigt bra. Ska tillägga att våra tjejer är Leonberger :-)
Okej :), men jag har rätt så mycket kvar av valpmaten, ska jag köpa vuxen nu och blanda ut med valpmaten då? Eller kan jag låta henne äta upp nästan all valpmat innan jag köper ny? Tänkte ta samma märke så det inte blir så stor skillnad eller spelar det ingen roll?
Ja du ska börja blanda, först mycket av gamla och lite av nya sedan långsamt och successivt öka av det nya så magen får tid på sig att anpassa sig. Det hjälper om det är samma märke men kolla snarare på innehållsförteckningen än att stirra dig blind på märke. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Viktigaste enligt en vän till mig är att det är samma proteinkälla.