Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4070 ggr
Cahira
8

Ilska, hundkläder

Förutom Alaska så är Minnesota troligen den kallaste staten i USA. Och likt förbannat finns inga kläder som har FUNKTION i djuraffären åt Digger (storlek whippet ungefär). Knappt de som var för små hundar verkar kunna hålla värmen, de skulle bara vara söta.

Vad är det för fel på folk! Hur svårt ska det vara? Bor man kallt så borde man väl veta att efterfrågan efter varma funktionella kläder är hög, eller?

Vill inget speciellt med detta inlägg annat än att koka av mig lite. Fy så irriterad jag är! Hundstackarn fryser ju. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
0

Har du ens funderat på att han kanske vill ha fluffiga glittriga rosa klänningar med matchande nagellack? Och så ska han behöva anpassa sig efter det tråkiga landets lagoms ideal?

Matte får väl virka annars? Starta ett nytt mode där ni bor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
0

Virkat blåser rakt igenom, han klarar inte kyla bra längre, artrosen gör sig påmind. Behöver nåt som skyddar mot väta och vind och allt dom hade var.. well.. skräp. 

Jag frågade honom "You want PINK??" och han började tokvibrera så han nästan tappade balansen, stackarn. Tog det som ett nej. :P

Fanns EN typ av jacka som var funktionell.. Fanns i XS, S, M och XXL. Digger behöver såklart L. T_T

VildaVittra
0

Fast virka nålbunden virkning, den tekniken gör att det blir tätare, sedan tovar du plagget så blir det supertätt som vadmal. 

Fettar du ullen blir den vattenavvisande, ull är dessutom varm även om den är blöt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
0

Att virka nåt så stort orkar jag inte.. tröttnar för lätt på stora projekt. Men kanske får leta fram tyg och se om jag kan tämja symaskinen.. *S*

VildaVittra
0

Jag är likadan, därför virkar jag stora plagg med lovikagarn, det går fort med virknål 10 mm.

Gallskriket
0

Finns en faebook sida som heter "sy egna hundkläder" där finns det gratis mönster på hund overaller/täcken och de flesta är storleksgraderade :)

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

Cahira
0

Tack för tips :) Synd bara att jag är så lat. :/ 

Ska försöka petco i närliggande stad/by imorgon eller nåt och se om dom har bättre urval än petsmart. *håller tummarna*

VildaVittra
0

Det finns ingen handarbetsförening i närheten som kan ta en beställning annars?

Ellen89
0

buy online?

Cahira
0

Blir svårt att beställa då Digger har rätt speciell kroppsform. Han är väldigt tunnt byggd, typ som en whippet. Många kläder i hans storlek är gjorda för grövre hundar så jag vill gärna passa kläderna på honom för att veta att de sitter bra, inte skaver nånstans, m.m. Annars hade jag beställt nånstans.

VildaVittra
0

Cahira
0

Tack för tipset :) Ska kolla petco först så kollar jag online sen. :)

[[Boris Sager]]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns så mycket online, ssk i CA är folk galna.  Gäller att mäta sin hund, så syrde efter dessa mått.

Agda
0

Virka/sticka av ullgarn som är lite fluffigt och gör det lite löst, då blir det ull i håligheterna (man kan gärna borsta produkten lite sedan den är klar också för att få till "fluffet") och ingen kall luft slinker igenom. Ren ull är ju väldigt värmande, sedan brukar det inte ta åt sig väta så lätt heller.

Själv har jag testat ullsjal på vår stövare (för att roa mig själv), hade jag inte varit så snål med mitt (egenspunna) garn så hade jag gjort något klädesplagg åt henne, hon tyckte sjalen var skön och även fast hon bara hade på sig den i någon minut så var sjalen varm sedan jag tagit av henne den. Bifogar bild på henne😉

Mysisa
0

Åk till californien o köp hundkläder, såg massor av hundar med varma sköna kläder där

minavitas.wix.com/kennel

Cahira
1

Väldigt långt dit tyvärr. Är som att åka till paris för att köpa en tröja åt hunden. :)

Cahira
0

Jättefin sjal åt stövaren! :) Har dessvärre inte sånt tålamod. :)

Mysisa
3

#16 Men du åker ju inte bara dit för tröjan * Disneyland * Hollywood * Alkatras * redwood skogarna * solen Är alla helt godkända orsaker för en roadtrip över hela landet Nä poängen var väl mest att dom verkar ha sjukt dålig koll på vilka kläder som passar till vilket väder over there.

minavitas.wix.com/kennel

[[Boris Sager]]
0

Beställa från CA kan göra, även till Sverige.😛

Jag har beställt därifrån massor av ggr. Även rosetter!!😃

Cahira
0

Hade gärna beställt men hans kroppstyp är ju… ptja… onormal. :)

Får se när vi har tid att åka till Owatonna eller Northfield nästa gång. Kanske rent av åker till twin cities och kollar där och ser om dom har bättre utbud där.

chemicalwarfare
0

Beställ på Etsymånga som gör exakt efter din hunds mått:)

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

Mantissa
0

Ha, så de säljer massor av varma kläder i Kalifornien men bara rosa glitter i Minnesota? x)

Cahira
0

Dom hade varma kläder för chihuahuor i tonvis och en del för normalstora små hundar, men i princip ingenting för större än så. 

Har fortfarande inte kunnat kolla de större butikerna än men vill verkligen kunna kolla passform på honom så den verkligen sitter bra. får fortsätta leta.

Hiro
0

Back om track har jag om jag inte minns fler speciella kläder för både whippetar och taxar för att de har annorlunda kropp, något att kolla på? Använd det och din hund kommer inte frysa mer, jag svär

Cahira
0

Har inte sett nån retailer för back on track här än. Vill inte beställa online om det inte är last resort eftersom jag vill vara säker på att den sitter bra.

Hiro
0

#25 okej