Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1317 ggr
Torin
0

Slickar på allt

Min labradortik är nu 8 månader. Men det är lite irriterande att hon slickar överallt. Det går väl an att hon slickar på händerna mina men hon slickar också på skjortan och byxorna.

Det är visserligen inte min första hund, men jag minns faktiskt inte när valpar upphör med detta beteende.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Hiro
0

De gör det får att få information, min labbe höll på med det ganska länge men har nu slutat med det (oftast)

[Forest]
0

Tycker det är olika vissa slickar mer vissa inte. Vissa slickar pga stress och överslags handlig så tar den till slickandet. Sen har jag hört flera säga att hundar som har problem med halsmandlarna slickar mycket på allt möbler,kläder osv Vissa säger även brist på annat i maten kan få hundar att slicka om detta stämmer har jag ingen aning om. I ditt fall hade jag försökt avleda slickandet och kollat så hunden får rätt kost och att halsen/tosillerna ser normala ut. Antagligen är det väl ett stadium den är i men här har ingen av våra slickat överdrivet mer än ger pussar :)