2/1 - Vad gör ni idag?
Hej på er,
Hoppas ni alla mår bra 🙂
Vad har ni för er en dag som denna tillsammans med era hundar?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag och Smilla springer stafettlopp mellan huset och baksidan. Hon tryckte i sig drygt 500gr oxfilé igår, välstekt och kryddat så magen är inte glad idag. Arach ligger och sover, glad så länge han slipper vara ute längre än absolut nödvändigt då han fortfarande är nervig efter nyår. Hoppas att rädslan släpper snart och att Smillas mage stabiliseras så vi kan njuta av lovets sista dagar.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Hundarna ligger och sussar men jag ska snart rycka upp dom och gå på en promenad innan det blir mörkt ute 🙂
Fast egentligen borde man kanske lära dom att städa istället….dom har lekt som tokar idag och rivit ner halva julgranen som barrat ner hela golvet 😃
~mikkan
Vi har varit ute i skogen på förmiddagen. Sedan nu på eftermiddagen har jag försökt att filma hans nyaste trick, nämligen att öppna burdörren, gå in i buren och sedan stänga dörren efter sig xD
Det har blivit nån promenad, cykeltur, vandrande vid tågstationen för att hämta en person, stadspromenad och väntande i "matkö" för att köpa hem mat, där många var förtjusta och han fick mycket uppmärksamhet och just nu är vovven rätt trött och ligger och sover!
Jag åker bil i någa timmar till. Ska hälsa på hos uppfödaren och träffa valparna för första gången :)
Jag ska iväg på kvällsintroduktion (personlig assistent) på ett nytt ställe så det blir husse som är hemma med Elvis ikväll. Slutar inte förrän kl 23 och så ska jag upp imorgon så det blir nog en lugn kväll också när jag kommer hem ;)
Max ligger ute i köket och surar över att husse åkte hemifrån utan honom. Jag sitter i soffan med huvudvärk. Det regnar jätte mycket så det blir inte mycket ute idag. Dessutom var Max och husse ute och gick en liten längre tur förut när det regnade mindre så det är ok. Annars hade vi nog gått ut en sväng till. Kanske gör det i kväll om det slutar regna. Tackar vet jag pannlampa :)
Anna och taxen Max
Kul att läsa lite vad ni har för er 🙂
Jag har en slappar dag då jag gick av min sista jobbarnatt innan helgen, så nu är det ledigt fram till Måndag! Har precis tränat lite tricks med hundarna och jag håller på med ett nytt tricks med Sigge (morra) det går riktigt bra och han börjar fatta att det är morra och inte skälla som gäller nu 😉
Trevlig kväll alla!
Tar det bara lugnt idag :) både jag och hunden är trötta.
#8 Haha håller också på att lära in morra just nu! :)
#9 Åh vad kul, hur går det för er då? 👍
#10 Jodå nu så börjar hon bli rätt duktig! Använder ordet "Är du farlig?" och har handen som en "klo" mot henne och då morrar hon (oftast) så så långt har vi kommit! 😃
Men tog ett tag! Först gnällde och skällde hon bara haha!
Det enda är att nu så får hon för sig att morra lite när som för hon tror att hon ska få något för det, tur att hon alltid viftar på svansen varje gång hon morrar 😉
Hur länge har du ni tränat på det? 🙂