FyrverkeriBegränsningar
påskriven
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vi har skrivit på.
Skrev under på en gång!!
https://jazzans.wordpress.com/
Givet, skrivit under. Hoppas det händer någonting snart, och att fyverkerier förbjuds för privatpersoner!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
påskrivet och delat på fb!
Kopierat från Stockholms kennelklubb!
Nyårshelgen bjöd på många tragiska händelser för våra hundar och hundägare. Hundar som dog av chock, hundar som skrämdes på flykten och blev påkörda, hundar som försvann från sina hem. När det har gått så långt att man måste fly sitt hem och ta in på hotell på nyårsnatten för att hunden skall klara sig är väl ändå måttet rågat? 156 hundar med ägare bodde på Clarion Hotel Arlanda under nyårsnatten då det är absolut raketförbud i det området. Är det verkligen vettigt att det skall behövas? Smällarupproret på Facebook har i skrivande stund 7 200 medlemmar som alla är lika frustrerade, arga och i många fall uppgivna över det fullständigt onödiga skjutandet dygnet runt i veckor och månader. Försäljningen av fyrverkerier och smällare till privatpersoner MÅSTE få ett slut. Många länder har rena förbud eller kraftiga begränsningar, men i vårt land är det fritt fram. Försäljarna får till och med tillstånd att ”provskjuta” raketer veckan före nyår! Nu kräver vi krafttag från alla inblandade med ansvar för pyrotekniken, departement, polis, räddningsverk m.fl. att få stopp på detta missförhållande. Det är nog nu!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Påskrivet och delat! Indys första nyår firas i hallen, i mitten av vår lägenhet där det är mest isolerat och där det inte finns några fönster. Stackars tjejen blev livrädd av en raket vid promenaden tidigare på kvällen.. Hade jag inte fått tag på henne direkt hade hon slitit sig och stuckit i ren panik. Hon skrek som om någon slog ihjäl henne. Riktigt hjärtskärande skrik. Jag fick bära henne hem, för hon var helt panikslagen. Som tur är var hon lugn inne och brydde sig inte särskilt mycket. Men tanken av att hon kunde ha flytt gör mig gråtfärdig.
// Sofia
Har inte skrivit på men jag tycker att det är en bra idé. Men jag är faktiskt lite osäker på om det skulle bli bättre om försäljningen/användandet av raketer för privatpersoner skulle förbjudas. Smällarna skulle minska drastiskt vilket är super för skotträdda människor och djur. Men behovet att skjuta raketer kommer finnas kvar hos vissa vilket kommer resultera till hemmagjorda raketer och det brukar oftast inte sluta bra.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~