Tappar kontakten...
Hej! Jag har en 1årig blandras. Hemma har vi jätte fin kontakt och han lyssnar och försöker alltid vara till lags. Vårt problem är att han inte bryr sig om mig om vi kommer till hundklubben eller till andra platser där andra hundar finns.
På planen lyssnar han på kommandot sitt om jag har honom i koppel, men INGET annat. Vi har ingen kontakt och andra övningar som t.ex fot fungerar inte, inte ens ligg. Han är t.o.m så upptagen av alla dofter att han inte tar godis från mig, och han är ändå världens matvrak ;) Kopplar jag loss honom springer han iväg och luktar överallt, även om vi är ensamma på planen. Sen är det ett helvete att få tag på honom. Han kommer ibland om jag springer upp i skogen och gömmer mig men ibland kommer han inte ens då. Möter vi en annan hund på vägen försvinner vår kontakt också totalt, även om det händer andra spännande saker.
Är på planen minst 1gång/vecka och träffar andra hundar nästan dagligen. Tränar alltid minst 5min lydnad hemma om dagen och då är han verkligen jätte lydig och tycker att jag är den roligaste i världen :)
Någon här som vet vad jag ska göra? Vad ska jag träna på på planen? Hur ska jag träna hemma? Hur blir jag roligare så att han vill var med mig? ALLA TIPS ÄR VÄLKOMNA!