Orolig matte, knöl!!
Igår så fann jag en knöl mellan revbenen på min valp, vilket gör mig otroligt orolig. Den är medelstor och känns relativt tydligt när han sitter ner, ej står upp, och ligger precis i mitten av bröstkorgen, nedre delen av revbenen så att säga. Ska iväg på 12-veckors vaccination på måndag, men vill höra vad ni tror det rör sig om innan, så att man vet vad man kan vänta sig för svar..
Är nog svårt att uttala sig om. Men Fettknölar är vanligt hos både människovalpar och hundvalpar. Kolla om den går att rubba eller är fast. hur är konsistensen och hur är ytan? Ömmar den eller går hunden obekymrad av den… Sånt kommer kollas av veterinären. Sedan har man en liten "pip" på bröstkorgen där, om jag uppfattar placeringen rätt. Där revbenen möts, längst ner på bålen? Det kanske är den du uppfattar? Det låter troligt att dessa är mer tydliga på vissa än på andra. Dvs att det är en del av skelettet. Det kan vara annat också, men det är nog mer ovanligt på en sån liten kotte. Lycka till, du får berätta hur det går.
Tack för svaret! 'Knölen' vid revbenet var precis som du skrev, en del av hans kropp som bara var lite mer utmärkande. Sen så var det heller inget navelbråck! :DD