Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 976 ggr
Mumsing
1

tvättar sig

Har en tik som tvättar sig… hela tiden. Kan det vara så att något kan vara fel eller är det löp IGEN? hon löpte för någon vecka sen bara. ska jag boka veterinärtid och hur mycket tror ni att det skulle kosta ? :)

kalindas
2

Har du kollat så hon inte har flytningar eller dricker mycket? Kan vara livmodersinflammation. 
Är det det, så kan du väl räkna omkring 12 tusen eller mer. Men tar för givet att du har försäkring?

/Elisa

[fantasi]1
2

jag tycker absolut du ska kolla med veterinär!

det kan vara allt från svampinfektion till livmodersinflammation. en grundundersökning brukar ligga mellan 300-800:- beroende på klinik

Mumsing
2

Japp, då ringer jag veterinären och bokar tid fort som attan. Hon är försäkrad! :-) tack för hjälpen!

kalindas
0

Bra! 🙂
Berätta gärna hur det gick.

/Elisa

Mumsing
1

Fick komma in igår eftermiddag akut, och jag har aldrig blivit så bra bemött på en veterinärklinik förut! :) 
De gjorde alla möjliga tester och uteslöt både UVI och livmoderinflammation. Skelettet, vikten, ultraljudet, ja allt såg så bra ut. :-) Han sa att det hade med hennes löpning att göra, vissa hundar får det jättejobbigt före, under och efter och tydligen är min hund en av dom. Fortsatte det efter nästa och nästnästa löp så sa han att det är nog bäst att kastrera eller sterilisera henne. 

Fick med medicin hem mot hennes mage då hon inte velat äta på länge, och en påse mat. Det bästa är nog att min mamma känner veterinären så han ska komma hit efter jul någon gång och titta till henne! :D

kalindas
0

Skönt att höra att det inte var nåt allvarligt!  🙂

/Elisa