Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1496 ggr
[CattaNilsson]
0

Omplacering av hund med vissa problem

Hej!

Jag har en finsk lapphundstik på snart 3 år, hon är världens underbaraste men det hon brister på när man är ute på promenad och möter andra hundar. Hon blir då hysterisk och skäller allt vad hon kan. Men det är dock bara vissa hundar hon bryr sig om. När det gäller åka bil och se andra hundar på utsidan har hon blivit mycket bättre. Jag känner att jag har svårt att klara av henne då hon inte tycker om min pappas hästar och jag var tvungen att flytta hem lite hastigt. Hon kan vara lös ute och lyssnar bra, men hästarna här hemma blir ett stort problem då hon även stressar upp sig väldigt lätt! Det är bara pappas hästar hon har något emot också då alla andra hästar går bra och det är enbart när de är i hagen som hon skäller på dem. Undrar om det är någon som vet något bra sätt att hitta ett bra omplaceringshem åt henne? Då det inte är någon nybörjar hund och behöver mycket träning så vill jag inte att det blir fel och att hon flyttas runt!

Ellenor123
0

www.hittehund.se

Namnet är vilseledande, dom omplacerar svenska hundar i hela landet. Dom är väldigt noga med att hunden hamnar i rätt hem och får den aktivering de behöver. Om jag var du skulle jag ta kontakt med dom :-)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Em_
0

Fråga uppfödaren om h*n kan hjälpa dig. De brukar ha ett stort kontaktnät av folk som är gillar och har erfarenhet av rasen.

[CattaNilsson]
0

Problemet är att hon som födde upp henne var en privatperson som jag inte har kontakt med och det finns heller inga papper på hunden.

Em_
0

Jaha, då tror jag på hittehund som #1 skrev :)

Ellenor123
0

hittehund.nu är det, inte .se - skrev fel :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Gallskriket
0

Hundstallet.se är också väldigt duktiga med omplacering av hundar :) Har själv en hund ifrån dom och de är väldigt seriösa och duktiga

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

[Iyen]
2

Åh jag vill bara säga. Om du väljer att omplacera. Va ÄRLIG med problemen. Dölj dom inte… Lycka till :)