Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 10477 ggr
Wellcraft
11

Ska skaffa lagotto!

Jag var 100% inne på golden retriever, när jag insåg att jag ville ha en hund med lite mera fart.. lite mera egensinnighet och lite mer "enmanshund".

Så nu är det bestämt, min första helt egna hund blir en lagotto! Redan på tisdag ska vi åka till en kennel i Uppsala och titta på en alldeles bedårande hanvalp. Uppfödaren tror att vi kommer passa utmärkt, då han är en smart, aktiv & kelig valp och jag har tävlingsambitioner i lydnad, agillity samt kommer vara en hel del på brukshundsklubben och träna.

Om allt går som det ska så hämtar vi hem den lille den 15 december, jag har redan bestämt att det är en hane jag vill ha i alla fall.
Och blir det den valpen vi ska titta på så ska han heta Frosty.

Är så grymt glad och taggad, det här kommer bli så spännande & kul.
Kanske en helt onödig tråd men är tvungen att dela med mig av min glädje!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Teddies matte]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så roligt! Kolla gärna in på min sajt Lagotto romagnolo. Har själv Lagotto *Nyfiken*, får jag fråga vilken kennel han kommer ifrån?

Wellcraft
0

Valpen jag ska kika på nu kommer från Truffelnose

edit: Himla söt vovve!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Teddies matte]
0

#2 Spännande!

[erikam]
0

Vad kul, vilket bra val! :D

Snapsen
2

Har snart varit ägare i ett år till vårat krull 🙂 Störtskön kille som tar världen med ro när vi inte jobbar. 😃

Jag tränar både viltspår och lydnad med honom. Har satt upp mål att innan vintern är slut starta i ettan.

Lycka till 😃

Wellcraft
0

Absolut ska bli jättekul!
#5 Åh vad fin, ser nästan ut som min lilla blivande valp!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
0

Åh är så himla nervös! Aldrig pratat med kennel förut utan bara varit med o hämtat valp..
Vissa får det att låta som att det är världens prov..
Vad är det ungefär uppfödaren kommer fråga? 😮

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Murvel]
1

#7 Tänk på att det kommer vara ett samtal, inte en utfrågning :) De kan fråga hur du tänkt på framtiden, ska hunden vara ensam hemma, är du hemma med hunden eller ordnar du dagmatte? Känner du att du har tid och råd och energi nog med en hund av rasen du valt? Sådana grejer kan uppfödaren vilja veta. Annars är det som sagt antagligen mest ett samtal där ni pratar om vad du gillar med rasen eller frågar uppfödaren om dess hundar och planer :)

Applecider
1

Vad roligt med Lagotto! 😃

Vi har en brun/vit hane som är 1½ år på foder som är helt underbar!

Lycka till med vovven!

Wellcraft
2

Japp då var det bestämt!
Den 11 december åker vi de 27 milen igen för att hämta hem vår lilla kille, han är 12 veckor just nu och är helt perfekt.
Smart, pigg, busig, säker & social.
Kommer längta såååå mycket!
Pappa tyckte att han skulle heta Flecki istället, så Flecki får det bli!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Teddies matte]
0

#10 Ååh, så härligt! 😍

Lycka till och ta vara på valptiden!

nadilda
0

Ååå, vad skoj! 😃 Och vilken sötnos ❤️

Lagottos är verkligen super skoj hundar 😍😛

nadilda
1
LouiseKW
1

Du kommer garanterat inte bli besviken! Lagotto är en härlig ras, jag och mamma skaffa en lagotto ihop och har inget negativt att säga om rasen. Lycka till med valpen och lägg upp många valpbilder :D

Här är en bild på Isak (Lagotton) och Acke (JRT), får fixa bättre bilder på dem två än vad jag har nu :P

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg