Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 431 ggr
Eva63
0

Full fart..:-)

Jo så är det. Svante är 9 veckor i dag, jag kan inte fatta hur han orkar leka och busa som han gör…Räcka ut tungan…men kul har han, och vi…

En fråga

1. När brukar "bitandet" av allt börja avta ? Möbler, skor, kläder mm

Tusen tack för svar…-(-(-(-(-@

fotoc
0

Enzo är snart 15 veckor och biter fortfarande i allt. Så jag är också nyfiken när det avtar.

AlbaStiffler
0

Han slutar bita på allt när du lärt honom det…hehehe, enkelt va? Lär man dem inte det så kan de ju forstätta med det hela livet om man har otur. Men det bör väl även avta när han tappat valptänderna…

lena1
0

håller med alba, men även där kan det ta olika lång tid innan "poletten" ramlar ner, själv har jag varit snabb att redan från början "tala om" att detta beteende är tabu!, så jag har aldrig fått något sönderbitet, men jag vet att det kan vara svårt ;-).

Millan71
0

Min hund höll på o bet på skor,sladdar o dylikt tills hon va ca 6 månader gammal så jag hade nog tur att hon slutade själv med det;)

Karmatarerskanise
0

Vi hade en jäkla tur med Hades, han har aldrig varit bitig. Dock nu när han är snart 7 mån har han börjat "bita" då han busar. Trodde sådant var när de var små för att sedan avta, men han är tvärt om ;)

Faxlin
0

Ja som det sagts tidigare. Allt beror på vad man har för individ till hund och hur lång tid det tar att lära dem att inte tugga på saker. Även om det automatiskt blir mindre när det kliar mindre i tänderna.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars