Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 744 ggr
tequilis
0

Innehåller VoH........?

Hej!

Jag har fått info om att VoH innehåller soja, är detta riktigt?

[fabienne]
2

Nej, det är då inget jag hört talas om i alla fall.

tequilis
0

Inte jag heller förrän nu så jag blev smått förvånad men infon kom ändå från en person som är insatt i ämnet foder.

Mischa
0

I så fall borde/ska det finnas antydan till det i innehållsförteckningen? Mig veterligen finns inga vegetabilier i VoH förutom den sorten med ris.

≧◔◡◔≦

[MyCassie]
0

Skulle jag vilja påstå inte stämmer, är du osäker kan du alltid fråga grabbarna på Vom og Hundemat gruppen på fb som jobbar med fodret. Jag har då aldrig hört eller läst något om soja i VoH.

[Cras]
1

Kan det vara att djuren blir matade med soya och att det då blir rester kvar av det i vomen? enda förklaringen jag kan tänka mig för det är ju inte med i innehållsförteckningen och det måste det vara om det tillsätts?

Mischa
0

Skulle kunna vara då soja är ett vanligt fodermedel, men samtidigt långsökt då all nötvom är potentiell källa för sojaspår och inte bara VoH, kanske även beror på om vommen är tvättad innan den tillsätts(?)

≧◔◡◔≦

[Cras]
0

#6 ja kanske det, jag bara spekulerar :) nej jag har ingen aning, kanske personen blandat ihop fodret med nåt annat? finns ju andra typer av färskfoder som har spannmål i sig. Tex halla färskfoder innehåller ju bla soja.

Mischa
0

Dina spekulationer är ju helt klart tänkvärda.

Det spelar i högsta grad roll vad djuren som blir till foder äter.

≧◔◡◔≦

[Aremea]
0

Vommen är med stor säkerhet tvättad. Och nej, VoH innehåller INTE soja!

russin
0

VoH innehåller ingen soja.

Halla färskfoder innehåller däremot sojaolja, men det är nog det enda färskfodret som innehåller soja i någon form.

tequilis
0

Hmm intressant diskussion ändå. Undrar var personen har fått det ifrån, vill inte röja identiteten men som sagt, det är en person som är insatt inom hundfoder.