OT - mammas nya häst
Mamma ska köpa en ny häst från Island :D Tvifari frá Akureyri heter han. Fått nya bilder idag och han ser helt underbar ut! Kommer till Sverige i sept el okt.
Vi hade en islänning förut som vi tyvärr fick ta bort i höstas pga av pålagringar i båda frambenen :( Nu är morsan redo för en ny och snart har vi även ett helt eget stall!
Det känns väldigt motigt att åka ner till Umeå igen och inte få vara med och träna honom må ni tro!
Otroligt fin! :) Vad kul! Det är så underbart att rida islänning!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja verkligen! Helt fantastiskt t.o.m ;) Har ridit islänningar i typ 6-7 år nu och lär knappast byta till nån annan ras :)
Jättefin h*n med. De är så mysiga och är så vackra i sina färger :)
Ja verkligen, morsan har dessutom fått för sig att hon vill ha ännu en till ^^ hittade ett oinridet (men väldigt välhanterat) 7-årigt sto med en rätt så frän färg häromdagen som hon är väääldigt sugen på att köpa. Känns som om man borde ha en till häst så att Tvifari slipper vara ensam. Vi ska iofs hyra ut några boxar men på somrarna när han ska på bete i vårat torp så måste han ju ha sällskap o.s.v. Hade dessutom varit väääldigt roligt att kunna rida ut tillsammans när jag kommer upp och hälsar på ;)
Klart Tvifari ska han en kompis ;) Hihi..
Ja, man vill ju gärna kunna rida tillsammans, det är ju det som är halva grejen. Rida ut ett litet gäng med hundar o massäck :)
Jag gillade det :) Tycker alltid det är kul med hästar i lite mer annorlunda färger. Min moster har alltid haft travisar så jag har liksom sett mig trött på bruna hästar ;)
Vad tråkigt, men det är ju inte hela världen iaf.. :)
Haha jag blir tvärtemot alldeles lyrisk när jag ser en brun häst! xD Inte så supervanligt bland islänningar liksom :) Men tycker också att det är roligare med lite mer annorlunda färger. Vi kollade på en brun valack tidigare men dom skulle ha lite för mkt betalt för honom så det blev inget. Han var annars väldigt fin :)

#10 från och med 2009 är det ju tvång att hästen måste ha en hästkompis. läste nå sånt i aftonbladet eller expressen
Och nej det är ju inte så viktigt att hon ska kunna få föl men ändå värt att kolla upp det.. hon kanske bara är väldigt kräsen vad gäller pojkar ;) Eller så kanske det är nåt skumt bakteriellt fel.. om det nu finns nåt sånt? Är inte helt hundra på hästsjukdomar.
#15 Jäpp, och islandshästar är flockdjur så det är väldigt viktigt oavsett vad lagen säger. ;) Men det kan ju kanske gå att låna med sig en häst till sommarbetet.. det är inte helt omöjligt. Fast säkrare att man har 2st själv.
#1 jättefin var den ! Alla hästar är flockdjur och ska absolut ha minst en kompis. Själv har jag fyra stycken gotlandsruss !
Tack så mycket, rena turen att vi hittade honom