När får eran hund sin frukost?
Hej! hur gör ni på morgonen? går ni först ut med hunden och sen frukost eller tvärtom? Jag går först ut med hugo sen äter vi frukost samtidigt sen efteråt.
har de någon betydelse hur man gör?
Hon får mat innan vi går ut.
Beror på när vi vaknar 😛 Men mellan 8-10 ungefär 🙂
Släpper ut henne så hon får kissa (ibland 5-10 min promenad på morgonen, olika), sedan frukost 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vi brukar gå ut före frukosten.
vi brukar ta en snabb kiss på morgonen vid 7 sen får han 2/3 frukost och somnar om till 9-10 då går vi ut på riktigt med resten av frukosten som mellanmåls godis :)
Hanen brukar alltid ha lite torrfoder i skålen, om han skulle bli hungrig. Han äter bara torrfoder i nödfall. Sen får han färskfoder utspritt över dagen, har inga bestämda tider eller någon direkt frukost.
Tiken äter ett mål om dagen, oftast på eftermiddagen/kvällen men är lite olika. Äter hon tidigt blir det oftast runt 13-15. Så ingen frukost där heller. Alltså bestämmer hon själv när hon vill äta, och hon är extremt morgontrött så att få ut henne på en morgonkiss är tillräckligt jobbigt.
Ibland delar jag upp maten så hon äter kött och lever runt 15-16 och sen får en kycklingvinge till kvällen, om jag tex ska äta själv samtidigt, för då orkar jag inte hålla koll på henne samtidigt.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Vi går ut på en kissrunda först sen äter vi frukost tillsammans.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
De har fri tillgång till sin mat, så de väljer själva när de äter.
Vi går ut på promenad före frukost 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
När det blir tidiga mornar runt 06 får Jax sin mat efter att vi har varit ute. När vi tar sovmorgon, beroende på när vi vaknar får han oftast frukosten efter rastning också. Dock vissa ggr när vi sover alldeless för länge efter 10, beroende på hur nödig han är, brukar han få maten innan.
Dagis-dagar brukar de få frukosten innan vi går ut, mest för att båda jyckarna helst ligger kvar i sängen så länge det bara går, så då tar vi morgonpromenaden i samband med att vi går till dagis.
Övriga dagar när jag är hemma blir det först en kortare promenad och sedan frukost.
Först frukort, efter det går vi till hans dagmatte (min farmor) som tar ut honom och hennes egen hund när jag gått till skolan. På helgerna äter vi också först frukost och sedan brukar vi gå ut på tomten och busa runt och ge kaninerna mat mm. Sedan vid 10-11 tiden går vi på promenad :)
Först sitter vi och äter frukost sedan går vi ut på morgonrundan 5-10 min. :)
Checka in @gnagarboden på instagram 
Dexter har alltid bråttom ut på morgonen så han får gå ut o kissa och sen får han sin frukost :)
Jag går alltid ut före mat, så frukosten blir nog inte förrän vid framåt 10 snåret här🙂
Opsis får någon näve standardt efter morgonpromenixen. Valpen lär få sin frukost efter morgonrundan också.
-
Morgonkiss/busrunda och sedan in och äta frukost tillsammans :) dock så brukar lilltrollet spara frukosten till 4-6 någon gång…
Vi går ut en runda på 30 minuter, sen blir det frukost.
Min hund brukar få frukost mellan 04.00-05.00 🙂
Här släppts dom ut för kissa av sig i trädgården sen in för äta frukost och matte dricker lite kaffe. Sen går vi ut igen på en promenad, det är lite olika vilka tider beroende på när vi vaknar. Men mellan 6-8 får dom frukosten.
Fri tillgång och alltid full skål, går ut 07.10 vardagar och 8-9 helger.
Vaknar runt 8 och släpper ut hunden på tomten för att kissa. Han får alltid foder på morgon och sedan kväll. Men frukosten är han nye noga med. Utan äter den ofta någon gång under dagen.
Zuki får mat först, sen får hon gå ut i trädgården en sväng, sen brukar vi inte gå ut först senare.
Stiger oftast upp mellan 7.30-9.00
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
De får mat efter vi gått ut, tycker det är viktigt för hur det "blir" i deras huvud att de först fått motion och "göra något" innan de får mat, mer naturligt så.
När? Beror på när jag vaknar.😛
motionerar alltid hundarna först ordentligt, sedan får de mat (rädd för mag/tarmomvridning då jag har stora hundar). Då är det bäst att jag ger mat efter motion.🙂frukost får de mellan 10-11.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Går alltid ut med hundarna före frukost, annars måste jag vänta minst en timma innan dom kan gå ut efter maten. Jag har en fixide… Haha. Har läst om att risk för magomvridning ökar om man motionerar efter hunden ätit (direkt), och nu är det svårt för mig att släppa ut hundarna inom en timmes tid efter maten 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vardagarna: frukost först, chilla i en timme sedan en promenad till dagis.
Helgerna: ut först sedan frukost.
Eftersom vi går rätt långt på vardagarna och Molly får lunch vid lunchtid (vi kliver upp 5) så får hon mat innan promenaden men på helgerna är morgonrundan bara runt hörnet så då blir det ut först sen mat :)