Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 1118 ggr
[Quellii]
0

Photoniq presents..

**..Nalle!
**_(Lånar lite av Biobio's idé ;D)

_Nalle är en Newfoundland2 år. Hane såklart! ;) Han är Svart och har lite bruna inslag i pälsen, som man ser på vissa bilder ^^ Min dreggelpelle som gärna sölar ner ens nya kläder xD Ibörjan dregglade han otroligt mycket, men när han blev hemmastadd så reducerades hans dregglande jätte mycket!

Vi köpte honom i våras, hans tidigare ägare kunde inte ha kvar honom då dom bodde så trångt, så då lyckades jag övertala min kära mamma att köpa honom. Dock är det jag som tar hand om honom mest ;) (A)

Nalle gör gärna som han själv vill, men lyssnar han väl liiite iaf, om han är på gott humör ;) Han lär sig saker ganska lätt, därför är det roligt att träna komandon och sånt med honom.
Sen så är han ju som en stor Nalle också, jag kan inte låta bli att gosa med honom. Fast det är lite problematiskt om han vill upp i sängen fast han inte får, det blir lite ont om plats :P Därför får han nöja sig med att vara på golvet ^^

Haha ^^ Kom och tänka på första natten han sov hos oss xD På morgonen när jag just somnat (han hade varit jätte orolig under natten) så ville han inte vara "ensam" så han väckte mig, med en dusch av dreggel då han roade sig med att slicka mig i ansiktet :P

Älskar hans nötbruna ögon, dom ser så snälla ut :) <3
**Jaa, det var då lite om min Nalle :)

** - Alexandra || http://ak-foto.webb.se/

AnneN
0

Vad kul att få läsa om andras hundar =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

Hahaha ja inte är dom direkt sängvänlig…liiiite för stora så att säga ;) Kom och tänka på en sak, varför inte säga åt honom att ruska av sig när han är som dreggligast och använda som hudlotion *ASG*

AnneN
0

Va är newfondland för stora för att ha i sängen??

Då jag bodde hemma hade jag en säng som var 110cm bred och då jag sov så förutom jag så var det en newfondland 2 labradorer 1 schäfer och en kakadua i sängen =P

_**/Mvh Anne

Lotta
0

*Fniss* ja det ska vara du till det, men vi visste ju redan att du var lite egen av dig….hade du ett hörn av kudden eller? Cool

AnneN
0

haha jag hade en hund vid fötterna en som låg raklång på mej, och en på vardera sida och kakaduan på kudden så oftast vart det att någon av hundarna fick agera kudde

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

BioBio hahaha låter härligt :)

AnneN
0

Jo på vintern så frös jag inte ens då det var 47 minus ute och jag hade fönstret öppet men på sommaren så var det nästan nog så varmt

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Snacka om varmt och pälsigt…och för att inte tala om när dom fäller *fniss* Hur såg du ut när du vaknade, var damen snygg eller? Oskyldig

AnneN
0

Haha jag såg väl mest ut som en hund med fjädrar på skallen =P

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

Tråden tjejer, tråden. ;-)

Nalle är jättefin. Tycker att det här var jätteroligt, att få presentationer på era hundar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KajsaM
0

Nalle är jättesöt, Alex :)

Quiila
0

Ja han är verkligen en sötis Nalle!

~Quila Roze~

[Quellii]
0

Tack så mycket :) Är så glad att jag har honom :) <3