Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 807 ggr
Paris1
0

Fästinghalsband

Jag undrar om det är nån som fått konstiga biverkningar med fästinghalsband på sin hund?Igår kväll så blev min papillon dålig och har haft halsbandet en vecka nu….Han fick ett kräkanfall och blev yr och tappade balansen…..kvicknade till efter en stund…MVH Paris

TinaH
0

Vad har du för märke på ditt halsband?

håller det på får du ta av halsbandet, som jag tror du redan har gjort, och kontakt veten, om besvären fortsätter utan halsband.

lycka till! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Paris1
0

Jag tog av det direkt…..det är det halsbandet man köper på apoteket…….

TinaH
0

jo, men det finns många som man kan köpa på apoteket =)

Sclaliburs biverkningar :
Biverkningar
I sällsynta fall kan begränsade hudlesioner, lokal dermatit och erytem, klåda och håravfall ses. I ytterst sällsynta fall har neurologiska symptom såsom skakningar och slöhet rapporterats. Om detta skulle inträffa, bör halsbandet tagas av. Sådana symptom avklingar därvid vanligtvis inom 48 timmar. Behandling kan endast vara symptomatisk, eftersom kännedom om specifik antidot saknas.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

larossi
0

har hört, att den från apoteket, är jättestark, och ska inte användas för små hundar eller valpar.. och när man rört den, ska man tvätta händerna..?  har själv en grön från djuraffären, men mintlukt, funkar bra, men ska inte ha kemikalier i sej.

Paris1
0

Ok…har kollat detta nu….Tydligen rätt starkt medel…..ett nervgift å är hunden överkänslig så räcker det med att de kan klia på halsbandet med tassen och sen slicka på på tassen så får de i sej giftet……Då kan det bli såna symptomer…bl.a och det är inte bra

Paris

larossi
0

hmmmmm, låter ju inte så bra…. prova nåt annat istället, det är inte lönt att vara utan , tog av min hunds, när han dushades, och glömde att sätta på den , och vips hade han fått en i örat..

AnneN
0

På djuraffären kan dom säkert hjälpa dej att hitta ett som passar för små hundar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min donna tål inte heller det från apoteket, hon kliar och kliar. Jag har nu ett grönt från djuraffären på henne som luktar eukalyptos och citron (bara naturläkemedel i), jag kan inte säga att det funkar perfekt, plockar ca 5-10 fästingar på henne varje dag, men innan vi köpte halsbandet kunde det vara 10-20 stycken…