Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 988 ggr
Verra
0

Gatuhundens dag!

Gathundens dag!
SOS Animals, Djurskyddsföreningen NeverNeverLand, Animales de Andalucia & Hundar Utan Hem bjuder in till Gatuhunds-special vid Hundöarna i Drottningholmsparken den 12 augusti med start kl 10.

SOS, NNL, HUH & ADA kommer att finnas på plats för att svara på frågor och informera om sitt arbete både i Sverige och utomlands, och ni får möjlighet att träffa ett stort antal hundar från olika länder.

Under dagen kommer det hållas en skoj hundutställning där alla får deltaga, följande klasser finns på programmet:

Bästa trick
Gladast svans
Maskeradklass (Hund & ägare)
Mest originella utseende
Bästa tiggare
Hund som domaren helst vill ta med sig hem

Vi kommer även ha en inkallningstävling och så blir det pris för dagens Bästa Spanjor, Bästa Irländare, Bästa Svensk och Bästa Annan Nationalitet!

Det kostar 20kr/klass att föranmäla sig till utställningen eller tävlingarna, anmälan sker till Åsa på NNL. Det går även att efteranmäla sig samma dag, det kostar då 25kr/klass.

Fika kommer att säljas under dagen, all eventuell vinst delas upp mellan föreningarna och går oavkortat till att hjälpa hundar till bättre liv.

Varje förening kommer att ha en egen monter där information om arbetet finns tillgänglig samt försäljning.

VÄLKOMNA!!

kerstinjoh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj vad mysigt! Vilka härliga klasser! Hoppas att någon går dit så att vi får se lite bilder på vinnarna.

För många år sedan hade bruks en kurs för ungdommar, "Nicki" och "Ida" vann 1:a pris i "Mest sug i blicken". Det var väl en variant på "Bästa tiggare".

AnneN
0

Hade gärna vart med om det inte hade vart så förbenat långt att gå

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Men du, börjar du gå nu, så börjar jag i kväll. Se'n tar vi en fika och spöar skiten ur dem!

AnneN
0

Haha det låter bra =P Men i vilken stad är drottningholmsparken??

_**/Mvh Anne

kerstinjoh
0

I en stad som heter Stockholm, tror den ligger på Sveriges baksida! Mot Finlandshållet, så där!

AnneN
0

Aha då har jag ju bara drygt 100mil att gå då =P

_**/Mvh Anne

Verra
0

Haha, ja.. Det kan ju vara lite långt då..
Kanske skulle skrivit att det var i Sthlm.. Alla vet ju inte det!

AnneN
0

Jag har inget emot långa promenader men 100mil var lite väl saftigt

_**/Mvh Anne

Liss
0

Åhh, vad kul! är 2h kanske till stockholm.. men vågar inte gå dit me min odåga!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

smurfan-13
0

Hade gärna kommit, men ska ju på sos-återträff på lördagen & att få killen att köra mig till stockholm två dar i rad går bara inte. :P

Verra
0

"min" förening (HuH) har återträffen på samma dag.. Rätt skönt ;)

Hennum
0

hehhe.. vilka roliga tävlingar. :) hade varit roligt att åka dit, men nu bor man ju i skåne. typiskt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Wikstr_m
0

jag kan klä in både mig och nikita i sytråd då hon låter som en trasig symaskin när hon busar.. om jag får det inspelat någon gång så ska ni minsann få ta del av det.

Lotta
0

Hahaha det vill jag höra, har den lilla Nikita börjat bli stor nu?

Dobben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

åhh, har en hund från ADA, skulle så gäna komma, men kan nog inte :/ lite långt… låter ju askul!! xD