Sitter den bra?
Åkte till arken för att köpa en hurtta värmetäcke. Testade strl 40 då de va de minsta de hade inne. Han tyckte den satt bra, jag med. Så den åkte med hem.
Men vid noggrannare undersökning så tycker jag den är lite stor vid baken och fram men sitter annars bra mellan. Han är väldigt lång och smal.
Han är ca 38 hög och 40 lång. täcket har strl 40.
Bifogar en bild så får ni se hur den ser ut.
Passform är så svårt! Har aldrig lyckats hitta något som sitter helt perfekt, då får man nog sy upp efter hundens mått. Täcket ser lite stort ut över rumpan, men jag tycker inte det gör så mycket. Fram är svårt att se. Glider det runt mycket när han rör på sig?
#1 Den sitter still när han går. Asså fram är den inte så stor. Men just rumpan är lite större :P
Är rädd att om vi tar en strl mindre så kanske han inte kan ha den senare ifall han växer lite i bredden (han är 7 månader nu).
Snörena som man sätter benen i är väldigt stora, går sånt att sy till?
Det ser ju fint ut i alla fall. Verkar hunden kunna röra sig ordentligt? Om det inte verkar skava eller "halka av" så skulle jag kört på det.
#3 Haha asså han har gått lite i den, men han går stelt vilket han alltid gör nr han har nya kläder på sig. Han blir liksom förstelnad så de är svårt o säga just nu :P Men den halkar inte av :). Och när jag känner runt benen så är det liksom ett mellanrum så de bör inte skava.
Men som sagt nu är han stel då han inte gillar att ha nya saker på sig :P
Visst är det lite löst över låren men inte så det stör, tycker jag. Jag hade behållit det om jag hade varit dig! Om du ändå vill prova ett annat täcke så tycker jag det är helt annan passform på Hurttas andra täcke (jag provade det täcket som du köpte på min hund och det andra täcket passade honom bättre).
Jag tror jag behåller täcket i vilket fall. Vill inte stå där sen med ett täcke som blivit för litet pga han växt i bredden lite. Han är fortfarande smal och kommer förmodligen växa till sig lite på bredden.
Måste dock tillbaka till arken då de glömde ta av larmet haha. Ska prova ett regntäcke eller tror ni detta han har nu funkar utmärkt som regntäcke?