Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1920 ggr
Frida B
0

Grönsaker till maten?

Ni som ger färskfoder till era hundar, ger ni grönsaker till? Typ rivna morötter iblandat? Eller ger ni rent färskfoder? Jag vet många som kompleterar med det, men det är väl inte jättenödvändigt vad jag förstått?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[elmaek]
0

Lite sallad och gurka åker ner i maten ibland, mest när jag ger enbart nötfärs. Ser godare ut då, haha. Och det skadar väl inte heller.. lite variation!

russin
0

Mest ger jag kokt broccoli och kokt vitkål. Det är vad hundarna gillar bäst och ger minst kalorier :)

Fenix_Chicci
0

Ger inte färskfoder, men Barf. Hon får grönsaker då och då, kanske någon gång i veckan, har tärningar med mixade och ångkokta grönisar som ges utöver maten ibland. Just nu har jag med pumpa, morot, blåbär och kirskål. 

Och ibland får hon kokt broccoli bara för att hon tycker det är så gott. 

Hanen får mush som redan innehåller lite grönt så där bryr jag mig inte om att ge något utöver.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Michaela-N
0

Det är dåligt med grönsaker här hemma faktiskt. Han får lite på fredagar när vi dukat av efter salladsbuffén, de grönsaker som är kvar och som redan är hackade kan han få. Det är gurka, paprika och isbergssallad. Vet inte hur nyttigt det är egentligen men han gillar det.

[Daniela1983]
0

Har läst om folk som ger rivna morötter som bukfylla. Vad de sagt gör det även avföringen mindre hårt när man spär ut VoH.

Hade jag kunnat ge VoH hade jag också gjort så.

Mischa
0

För egen del använder jag en del större grönsaker och överkokt ris för att kunna sänka proteingivan/färskfodret.

Det är ju dock inte optimalt för en frisk hund.

≧◔◡◔≦

FlutterShy
0

Nej, jag ger inga grönsaker till maten i alla fall, visste inte ens att det var så nödvändigt. Dock kan det ju åka ner en grönsaks bit eller två när vi gör sallader. Hundarna (särskilt ena vovven) är galna i grönsaker. 😂

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"