Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1143 ggr
Gallskriket
0

Tokig hund

Vet inte riktigt vad jag ska tro, men börjar misstänka att min hund är knäpp!!

Hon är en typisk soffpotatis, älskar att sova länge och hatar att gå ut om det regnar ute, då tycker hon det är mycket bättre att ligga och slumra i soffan. Hon är 4 år och vi har haft henne i ett.

Hennes beteende började för ca 2 veckor sedan med att hon började producera vätska/mjölk i de två bakersta juverna. Hon mår inte dåligt, ingen feber osv så nej hon har INTE någon inflammation, även rådfrågat veterinär.

Nu den senaste veckan har hon verkat otroligt rastlös, blir uppspelt av ingenting och leker väldigt hetsigt med sina leksaker/ben, hon beter sig som att hon får noll stimulans, vilket hon självklart får.

Vi går långa promenader och kör parkour+tricks några gånger i veckan och hon har tidigare nöjt sig med det. Hon verkar uttråkad och understimulerad, kan det vara så att det är löpning på g?

Eller har ni något annat förslag?!

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

[Teddies matte]
1

Löp på g kan det ju vara, då kan de bli ganska "knäppa".

Cahira
2

Löp på g, skendräktighet, eller riktig dräktighet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2

Har hon mjölk i juvren är hon skendräktig och då kan dom få många konstiga ideer för sig.

Frida B
1

Grattis, din hund är skendräktig. Lycka till, det brukar vara den värsta tiden för många tik ägare… 👍

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[annajohannas]
1

Säger som tidigare, din hund är skendräktig. Du kan hjälpa henne genom att aktivera henne mer, och ibland får man minska ner på maten.

Cahira
1

Det finns även ett medel man kan få av veterninären. Öka motion, minska mat och ta bort alla valpar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Gallskriket
0

Men kan hundar bli skendräktiga långt efter löp och innan löp? Senaste löpet var i våras någon gång. :O

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

russin
2

Skendräktighet brukar infinna sig ca 2-2,5 månader efter löpet.

Är det inte skendräktighet så skulle jag bli orolig över att det produceras mjölk.