Nytt namn
Hej, jag har ju då en ny hund. 10 månaders Schäfer / Siberian Husky Han heter Izor, och var en omplacering. Men jag tycker att han passar med namnet för han har isblåa ögon. Men han är ju världens gose gris, så tycker namnet är för "hårt". Har lite besluts ångest eller vad man nu ska säga..? Funderat på namn som: • Kovo / Kowo • Kodiac • Keenai Vill alltså ha något av det ovanliga.. Men känns som inget riktigt passar när hans ögon bara lyser upp :) Skriv gärna namn ni tycker verkar passa!
//Sanna Sohlman
Jag gillar namnet Keenai. :)
För mig står namnet Iso för en av de snällaste, tamaste och vänligaste råttherrarna som vandrat på denna jord, så jag skulle lätt kunna ha en hund som heter Iso.
Annars är ju gosegrisen ett bra namn… lol
Min hund (RIP) hette Key (uttalades Käijjj) när han kom. Då 1 år 2 mån. En dag märkte jag att jag kallade honom Korven, och han lyssnade, så han fick heta det de resterande 10 år han levde med mig.
Du gör så klart de namnbytet du vill att hunden ska heta Men personligen så förstår jag inte varför man ska byta namn på ett djur iaf inte när hunden lyssnar på sitt namn. Adopterar man ett äldre barn så byter man ju inte namn bara för att man inte gillar vad den heter.. Jag tycker Izor är ett fint namn.
Men vilken otroligt vacker kille! Fruktansvärt fin! 😮
Tycker att han passar mer till Keenai än Izor, kanske också för att jag personligen inte är så förtjust i just namnet ''Izor'' 🙂
#4 Jag vill då ej ha några barn men håller mig till djur, speciellt hundar. Och varför jag vill byta är för att jag tycker inte att det passar honom, tycker att man ska ha ett namn som man känner passar och tycker om.. #5 tack! :) Han skulle nog passa som Keenai.
//Sanna Sohlman
# 2 lät bra, eller Kiwi.
Tyckte att hans nuvarande namn passade riktigt bra. Men om du verkligen tänker byta så gillade jag Kowo. Hade själv aldrig bytt namn på en hund som redan lärt sig ett namn.
Han ser ut som en Keenai!
Vad du kan göra är att säga namnen och känna vad som rullar bäst på tungan att ropa och säga, samt vad hunden reagerar på. :)
Jag döpte om en Fridolf till Ådi. Han skulle heta Kenshin men det blev galet jobbigt att säga. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Eller så kallar du honom för Ice eller Ace :)
Det roliga är att han lyssnar typ på allt, så fort man säger något kommer han :) Och på promenader är han väldigt duktig, kollar han på en hund säger man bara "kom" så kommer han och struntar i det. Under dagen har jag sagt Keenai till han tycker det känns ganska bra, så får se om det blir det!
//Sanna Sohlman
Kowo från lejonkungen ju! underbart han ser tuff ut ju men är ju en gosebjörn! Kowo var heelt underbart!!🌺
Från Värmland antar jag?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tycker han ser ut som en Kovu 🙂
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#12 ja, precis! Sen Keenai och Koda från björn bröder :)
//Sanna Sohlman
#4 - en hund vet inte att dennes namn är just ett namn. För hunden är det inte svårare att lära sig ett nytt namn än att lära sig ett nytt kommando.
Så snälla jämför inte barn och hund😉
Avis! 😮
Jättefina! ❤️
Har ett "blått" förslag, Safir. :) Men jag tycker han ser ut som en Kenai!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.