Hundskor?
Hej!
De börjar regna nu mer och mer… och ja Inez hatar att gå på allt som är blött….. Hon kan verkligen stå helt stilla och titta på mig som om jag är dum att gå på promenad XD
Men hon måste ju få gå ut känner jag också trotts väder… kan hundskor kanske vara något?? Då lär hon inte känna av fukten??
Tack i förväg!
Du kan ju alltid prova PAWS (http://allas.se/skydda-tassarna-i-vinter/) och se om hon blir gladare. De är billiga och brukar hålla ganska många fler gånger än utlovat. Till vintern kan du ju prova med fleecestrumpor eller liknande.
#0 Det kan säkert fungera! Bara de inte blir stora och klumpiga på hennes små tassar. Det finns som små mjuka hundstrumpor i vattentätt material, det kanske är lite bekvämare?
Jag har ägt ett antal vatten/regnhatare och dom har helt enkelt fått lära sig att gå ändå oavsett väder och vind och alla har överlevt och tom lärt sig att ha kul😉
Annars finns ju dom där små ballongskorna/tossarna - men dom skulle jag själv enbart använda vid t ex köldkramp eller ont av vägsalt - men det är jag det.
Jag har försökt med hennes favorit godis osv… men hon sitter där XD Och bara vill vända XD… leksaker u name it! Så jag vill inte ha ett sånt brist på ute liv hela hösten XD
#4 Min erfarenhet är att när en hund väl blivit blöt om tassarna så bryr den sig inte lika mycket som när den är torr och kommer direkt ut. Inte ens mina blötdjur är direkt glada om vi går ut i regn, men det släpper efter 5 minuter och sen är det full rulle och dom både leker och gör annat så fort dom fått upp värmen och blött tassarna. Den ena börjar till och med bada i alla vattenpölar 😃
Jag menar - nu är det blött ute varendaste morgon även om det inte regnat. Just pga morgondagg. Har du tänkt ha skor hela hösten även om det inte regnar ? Låter väldigt krångligt tycker jag.
En hund som sitter och väntar på att gå in igen, skulle jag helt sonika gå iväg med så den inser att det blir inte roligare av att göra ingenting.
Fast det är mitt sätt 🙂 och andra får göra precis som dom vill.
Hon har inte problem med att gå på morgonen i gräset när de är fuktigt men de är just att få gå på promenad som hon inte gillar då vi går på en ''sand väg'' som hon verkar inte gilla när den är fuktig :S
Jag har mjuka tossor till min nakenfis. Som man spänner med två kardborreband. De är inte vattentäta, men funkar för tillräckligt lång kiss/bajs-prommis. Ska kika på vattentäta nu i slutet av denna månad, då jag ska kolla upp andra vinterkläder.
Tror jag köpte mina hos Petster, på rea.
Här har vi samma visa med Enya hon verkligen går o gör ifrån sig så snabbt hon kan sen vill hon in, Donna hoppar på tre ben men kan gå ut trots detta (hoppar på tre ben då hon anser det är vidrigt med kalla/blöta tassar). Nu en Nelly som verkar ta regnet bäst av alla. Jag har täcken o overaller till hundarna och visst det har hjälpt ganska bra, skor har jag på dom på vintern. Så när vi går på promenad när det regnar har jag en som ser mindre lycklig ut som går bakom mig, dom andra går bra så länge vi inte går i blött gräs så går Donna med 4 ben :)
Hur små tassar har hon? Jag har pytteskor här hemma som aldrig är använda (oöppnade) som du kan få köpa för billig peng om du vill prova innan du köper något dyrare? Kan ta kort imorgon och mäta dom om du är intresserad.