Hundsällskap i Kalmar
Hej hej!
Jag och min ett och ett halv år gamla Finska Lapphundshanne, Loke, söker efter fler hundkompisar i Kalmartrakten för promenader och lek. Loke är inte kastrerad och brukar komma bra överens med andra hundar! Dock är han väldigt livlig och lekfull, så alltför nervösa hundar kanske inte funkar perfekt ihop med honom. Skicka gärna ett meddelande ifall ni vill göra sällskap med oss!
//Johanna och Loke
Hur stor är en finsklapphund hane? Har en schäfer på snart 2 år. Min tjej brukar inte vilja leka med mindre hundar(hittar på annat), men med stora lekar gärna på med.
Hej! Jag är nyinflyttad i Kalmar, har börjat plugga på Ekonomihögskolan. Har en sheltiekille som än sålänge är kvar hemma hos mamma och pappa i Uppsala, men jag ska ta ner honom så fort jag ordnat upp dagmatte när det behövs. Då vill vi gärna vara med och leka lite :) Hur gör ni med era hundar dagtid? Har ni något att rekommendera?
He! Monstertassar: Loke väger ca 20 kg, så han är ju ingen jätteliten hund. Vart i Kalmar bor ni någonstans? Aleeexanda: Vad kul att ni vill vara med och leka sen! :) Jag pluggar distans varannan vecka, vilket underlättar en hel del. Annars bukar det vara en del pysslande för att få ihop mitt och min sambos scheman så vi kan vara hemma med Loke, och i enstaka fall brukar vi få hjälp av kompisar eller hundrastare. Hur går det för dig? Har du kommit till rätta här i Kalmar? Du får gärna svara till min mail istället (j.sunde@hotmail.com), för jag har haft lite problem att logga här :(