Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 657 ggr
[Blandiz]
0

En enorm skillnad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så såg jag en enorm skillnad på Albin..
Lägger in bilder från 1 år sen till nu idag så får vi se om ni ser skillnad.. Förvånad

Kortet taget den 14/6-06

[Blandiz]
0

Detta kort taget den 11/10-06

[Blandiz]
0

Och bilder från idag..

[Blandiz]
0

2

[Blandiz]
0

3

[Blandiz]
0

Förut så såg man hans revben jätte bra men nu ser man nästan inget.. *stolt*
Många trodde säkert att han inte fick mat..

The_Rat
0

Mm, det ser ut så ;)

Vilken fin hund du har!

[Blandiz]
0

#6 Tackar så mycket.. Skrattande

The_Rat
0

:)

Vilka raser är han "mixad" med?

[Blandiz]
0

Han är Rottweiler, Schäfer, Siberian Husky och Groenendeal.

gejsa
0

Eftersom du frågar så svarar jag vad jag tycker nu.

I mitt tycke är den fortfarande för tunn.

Är det en unghund eller?

lill-jarven
0

Vilka muskler han hade på bakbenen innan! Jisses :) Jag tycker han ser fin ut.. hellre för tunn än för tjock tycker jag. Men visst kan du mata på mer

gejsa
0

#11# Är det det, ja, jag tycker att han ser större ut på fotona från förra året. Mer muskler på benen. Större överhuvudtaget över bogen och manken.

Pälsen är ju mera blank då också. Du kanske ska byta foder åt din hund?

Lotta
0

Han har bredda på sig bra på dom nya bilderna, Och att han ser större ut på dom andra bilderna tror jag beror på hur han står och likadant med pälsen (kan bero på ljuset)…visst jag kan ha fel. Jag tycker det är en fin hund, lite mer hull men inte mycket =)

Wikstr_m
0

Jag får ofta frågan om min husky Jack får för lite mat eller om jag svälter honom. Vilket jag givetvis INTE gör, skulle aldrig falla mig in att låta honom gå utan mat. Dock så gör den herren precis som han vill med maten, äter inte om det är tillräckligt gott, äter inte varje dag. Utan kan gå utan mat i nån dag och sen kanske ta några tuggor. Och han är 110% frisk, det har vet konstaterat. Både här i Kiruna och i Gammelstan(Luleå).

MEN jag har lyckats få upp honom från ynka 18kg till ca 20-21kg. Ocg jag hoppas fortfarande att han ska gå upp mer.

Vattnadal
0

Jag, som har en aning för runda hundar, tycker egentligen bäst om dem när de är slanka och snygga. Ryggrad och revben ska kännas, utan att klämma genom fetet. På hundar med mindre pälsmängd, vill jag kunna ana de bakre revbenen under rörelse, med blicken.

När Vidar är i toptrim, DÅ är det snyggt när han rör sig. När han har lite extra kastreringsfett, så är det mindre snyggt… 

Skäms inte över lätt underviktiga hundar, då långt över hälften av alla hundar är för tjocka i detta land. Folk tror att hundar är magra om man känner revben och ryggrad!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

AnneN
0

Man ska givet vis kunna känna ryggraden och revbenen utan att behöva leta efter dom bland en massa fett men det är inte heller bra om hunden är för mager så man kan räkna revbenen på flera meters avstånd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gejsa
0

Man ska defenetivt inte se revbenen bara känna dom med handen. Precis som med hästar. :)

[Blandiz]
0

#10 Han ska fylla 3 år i augusti den 28. Så nej han är ingen unghund men hans mor ligger på 23 kg och hans far ligger där runt 40 kg så han fick mammas kropp..

#11 Jo då hande han väldigt mycket muskler men det är även för han spänner sig på kortet då han ser en hund. Och han hade Badat varje dag tills det kortet är taget så men i år har han badat 2 gånger men det är pg fukteksem.

Och sen tack till alla som svarat.Glad En ros till er.

Faxlin
0

Vilken skillnad det var.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kerstin_Ringstrom
0

Ge lite råa äggulor eller vetegroddsolja….Jättebra tillägg  för blank päls och bra hälsa…

[Blandiz]
0

#19 Jo det är det..  

#20 Han har som veterinären min säger perfekt glans och fin päls.. Utan att äns få ägg eller nått annat i sin mat. Han fick förut när han var under året ägg men inte så ofta längre kanske 1 gång i månaden. Inte äns det. max 4 gånger per år får han det. Han har haft denna blanka fina päls sen han tappade sin valp päls..

Kolla denna bild här är han ca 6-7 månader.. Kolla pälsen det är inte äns nån blixt på kameran där..  Glad

LiLi
0

Vilken fin hund du har!!

Min hund och hennes syster fick exakt samma mat under två års tid, samma mängd och åt med samma goda aptit, ändå var min hund "fetare" och hennes syster väldigt smal och "benig". Båda hundarna var fullständigt friska och välmående. De rörde sig även lika mycket. Tror att det är som med oss människor också, endel lägger lättare på hullet än andra.

[Blandiz]
0

#22 Jo men så kan det vara ibland ju. Som Albin´s syskon vissa var mer rundare vid 1 år men alla är ju olika.. Tack så mycket.

Lotta
0

Han är jättefin och har jätteblank päls…blankare kan den inte bli =)

[Blandiz]
0

#24 Tack. hehe jag vet.. Men ibland är det jobbigt att ha så blank päls för den är så len och allt bara glider på han som selar och halsband..

Lotta
0

Det kan det vara värt, han är snygg =)