Hund moped igen
Hej alla!
Jag har kollat och kollat med detta hund och moped och funderar på att transpotera Inez i en magväska som hon har. Hennes huvud är ute osv… så till frågan måste hon ha ögonskydd tro?? Jag åker i 25.km/h(klass 2)
Tror ni de måste ha ögonskydd på sig då? Då hon åker framåt? Låter kanske dumt men bäst att kolla XD
Ja de var tanken :) Då hon tycker mer om den. Testade med hennes valp ''väska'' och ha den på golvet samt sätta fast den men de var ingen höjdare… Hon gillade de inte alls :S
Tror du att du kommer vara trafiksäker med en hund i en magväska på dig själv? Du kommer inte tappa fokus på trafiken om hon tex rör på sig?
Jag har faktiskt väldigt svårt att tro att det är tillåtet, vore det inte bättre med en låda på pakethållaren? Har du tre väggar och tak och bara galler i dörren, så löser du ju det där med att det drar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Åker så himla långsamt och på cykelväg så rör hon sig så kan jag stanna precis som jag brukar göra om jag ska kolla på min mobil.
Vilken pakethållare ? XD De finns liksom inget dör bak tyvärr.
Ja alltså jag har själv varit tveksam därför jag inte åkt så ännu :S
Har klass 1 moped och Hugo behöver ingenting för ögonen om vi inte ska åka riktigt långt..
Så tror inte det behövs 🙂
#4 Det går inte att montera dit en eller sätta dragkrok?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Inte någon som de går att sätta dit någon bur på direkt sådär.
#4 Sitter hon still och säkert i väskan så ser jag inte varför det skulle vara några problem..
Hugo sitter inte i någonting då han åker moppe, han vet precis hur man ska bete sig. Nere mellan benen fast i halsband och sele så han inte kan hoppa av.
#7 Jag kollad upp och du får sätta en cykelkärra på en moped klass II. Jag tror att det är en mycket säkrare lösning, för dig, hunden och andra trafikanter. Med cykelkärran medföljer fästanordningen.
_MOPED KLASS 2
__
Kopplar man ett släp efter en cykel eller moped klass 2 kommer "släpet" att definieras som cykelkärra.
__
Definitionen på cykelkärra enligt Lagen om vägtrafikdefinitioner (2001:559)
__
Cykelkärra: Ett fordon som är avsett att dras av en moped
klass II eller en cykel och inte är en sidvagn. En
tillkopplad cykelkärra anses inte som ett särskilt
fordon.
__
Därmed är det tillåtet att koppla en "cykelkärra" till moped klass 2 under förutsättning att följande vilkor är uppfyllda.
Fordon som dras av ett annat fordon ska vara kopplade på ett från trafiksäkerhetssynpunkt tillfredsställande sätt.
__
Om du vill svara på detta meddelande via e-post trycker du på "svara"-knappen. Det är viktigt att du inte ändrar i rubrikraden ("Ämne") för att ditt svar ska hamna rätt.
__
Med vänlig hälsning
__
Upplysningstjänsten Fordon_
Där vid avgasröret ! Nej gud de vill jag inte ha isf!
#10 Vad du gör är att du bygger en box, precis som de man transporterar slädhundar i, där öppningen vetter mot andra sidan än vad avgasröret sitter. Annars finns ju sådana där täckta vagnar för barn, där skyddas hunden av ett plasthölje.
http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Cyklar-och-vagnar/Vagn/Cykelvagn-27262/
Alltså jag personligen tycker de ser farligare ut i min mening :S Jag har ingen kontroll på vagnen bakom mig och mitt fordon blir längre vilket gör de mindre mobilt i nödstunder.
Så för mig satsar jag hellre på en låda på golvet på mopeden.
De finns redan i magväskan :)