Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 692 ggr
[Camia7]
0

Favoriteserar?

Har du tyckt/tycker mer om någon av de hundar du har haft eller har än de andra du har haft/har? Eller tyckte/tycker du om alla dina hundar lika mycket?

Sugar Mist
0

Jag tycker mer om Opsis än Penny för han är mer Min, och han lyssnar mer på mig än vad Penny gör. Mycket lättare att ha och göra med. Nu är ju inte Penny min men delvis.

-

russin
2

Jag tycker om mina hundar lika mycket, men jag behandlar dom lite annorlunda pga av att dom helt enkelt är annorlunda. Den yngre är mer kelig och vill gärna ligga i knät och gosa på dag/kvällstid medan den andra inte är så mycket för det vilket gör att den yngre då får mer kel osv dagtid. Den yngre behöver/vill ha även mer kontakt, träning och lek på promenader och får alltså mer av den varan då hon helt enkelt vill träna mer än den andra. Den äldre vill bara träna lite och har inte lika stor mental kapacitet och får då mindre - hon är nöjd med mycket mindre aktivering.

Nattetid däremot är den den andra något äldre hunden som har första tjing på sovplats och ligger framför min mage - den yngre ligger vid mina fötter. Fast varje morgon kryper hon ändå ner under täcket bakom min rygg och myser😃

[Camia7]
0

#2 vad härligt det lät :)

russin
4

Oftast så - men inatt vaknade jag halv 2 av att det var så otroligt varmt och inte blev det bättre av två kortbeningar som trängdes - en över och en under täcket😃

linda88
0

Jag favoriserar Norma mer än Flo för vi passar bättre ihop. Men det betyder inte att jag inte älskar Flo.

Lathundarna
3

Lika mycket - på olika sätt. Favoriserar aldrig, men kan ibland få prioritera någon av dem av olika anledningar.

Frida B
0

Kan inte ens favorisera hundarna jag passar, alla har olika personligheter (d.v.s olika positiva och negativa sidor). Jag har försökt att komma fram till en favorit, men det är omöjligt. :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
0

Jag älskar dom alla högt men på helt olika vis.

Ixxi är mitt allt! Hon tog mig igenom min svåraste tid i livet och jag lever tack vare henne. Vi är som handen och handsken. 

Apache älskar jag högt för han passar mig sjukt bra och är precis den typ av hund jag drömt om länge även om han har sitt bagage. Han har väldigt mycket potential och är väldigt rolig att träna med.

Digger har jag "sämst" relation med, men jag kallar honom ändå min son. Han är lite korkad och lite speciell och ganska mycket klantig, men han är ändå min långnäsa. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.