Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 586 ggr
sophiac
2

Rallylydnad i höst

Har precis anmält mig och Theodor till Rallylydnad (nybörjarkurs) som börjar i höst. Är väldigt taggad, tror det kommer bli superroligt. Har ni provat rallylydnad? vad tyckte ni och era fyrbenta om det? 😉

[Teddies matte]
0

Sporten är inte godkänd här än, men har tränat den ett bra tag, för en liten tid sedan ordnade faktiskt en klubb i grannstaden en kurs som jag gick, riktigt trevligt. Min hund älskar rallyn.

Lathundarna
2

Vi hardumpat lydnaden för att helt inrikta oss på rallyt. Det ger oss mer, är roligare och framför allt är det en mer spännande utmaning.

htt
1

Åh, jag älskar rallylydnad och så gör även min hund!
Jag gick en intensiv nybörjarkurs över en helg och sen dess har jag fortsatt, tanken är att debutera i nybörjarklassen men här uppe är det typ 1 tävling per år och närmsta tävling är typ minst 40 mil bort :/

sophiac
0

Roligt att höra! har fattat det som att det passar iprincip varje hundras.

#2 Hur menar du dumpat lydnaden? Kör ni bara rally då? haha hur fungerar det? 😃

Lathundarna
1

#4 Lydnaden kändes som ett säkert kort för en så tankspridd och förvirrad person som mig, så för att utmana mig själv rejält har vi lagt den på hyllan och satsar på rallyt. Bara en sån sak som att hålla reda på höger och vänster när ingen säger åt en hur man ska gå liksom 🤪 Och det där med att "man har så mycket gratis när man tränat lydnad innan" som jag fått höra… Försök få en vänstertränad hund att gå snygg fot på högersidan istället. Där snackar vi utmaning - och det är ju inte den enda 😃 Näe, förbaskat kul sport som gör att man får vakna och tänka till 👍

Maja2
1

Jag har gått rallylydnadskurs med en av mina hundar, och det var superkul :)

Ktisroinen
0

Haha jag tror hon menar att hon har slutat med vanlig lydnad och kör på rallylydnad istället, inte bara själva rallydelen i rallylydnad haha :P

[cindrus_89]
1

jag tävlar rallylydnad och har en godkänd kvar i avancerad klass och sen ska vi ge oss in i sista klassen mästerklass!
Åh rally ger oss så mycket! jag tycker verkligen om det och ett super bra sätt för mig å jobba på mina tävlingsnerver och för oss att få en fin kontakt och de har vi verkligen fått. en positiv och glad sport verkligen!

Hoppas ni komemr fastna lika mycket för de som vi gjort!=)

sophiac
0

#8 Åh vad roligt för er!! ja jag är så himla taggad, kan knappt bärga mig :D😃