Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1818 ggr
[lenniiis]
3

Gissa rasen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, inte för att jag tror att det är lätt att ta fel… Men kan vara kul ändå? 😊 Vad är vår älskade Cleo för ras? 😍

[daytona]
0

golden  

är hon renrasig?

[lenniiis]
0

Japp, hon är renrasig. Men är hon verkligen en golden? 😃

Cazzos
3

Det måste vara en skvätt hamster eller ekorre i henne. Jag menar, kolla på dem där ögonen. 😍

[lenniiis]
0

Haha åh! Så det är inte bara jag som älskar dom 😍 I hennes förra liv kanske 😃

[daytona]
0

Rådjursögon har hon ju. :)

bara att titta

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/1729896.htm

LuLeLo
0

Hon är väl inte en labbe? Ser verkligen ut som en golden :P

Tass Josephine

[lenniiis]
0

Nej nej, ingen labbe! 🙂 Åå, okej då 😃 Hon är en liten golden retriever på tre år 😍Det gick inte att ta miste alltså? 😎

[daytona]
0

Nä hon ser ju verkligen ut som en golden . :) Vacker som en dag :D

[lenniiis]
0

Tackar 😊Hon får dock svart nos på sommaren! Varför vet jag inte… Solbränd? ☝️

[lenniiis]
2

Här har vi henne som valp 😍😍😍

[lenniiis]
0

Här har vi en annan golden som tyvärr gick bort förra veckan 😭Det var min killes föräldrars golden som blev hela 12 år. Är det vanligt att det är så stor skillnad på hanar och honor?

[daytona]
0

Kanske får samma som våra, rosa nos på vinterns pga allt grävande i snön…o svarta på sommaren. :)

Söt är hon iaf!!! Vilket som.

[lenniiis]
0

Oj då :D Varför får dom rosa nos pga det? 🤔 Tack så mycket :D Håller helt och hållet med dig!

Mlyy
0

Så fin hon är! :) Ja, det är skillnad på hanar och tikar i alla raser. ^^

russin
0

#12 - rosa nos på vintern är inte pga grävande i snön utan det kallas för vinternos och beror på bristande pigment. Det brukar då komma tillbaka när det blir mer vårsol ute🙂

[daytona]
0

Varför skulle dom få bristande pigment helt plötsligt då?? Våra kör som tokar under snön och hård skare o färgen försvinner lite grann. Även på vintern utan snö var nosen svart…så…den teorin stämmer inte här iaf! Har varit med om det på fler schäfrar jag haft.

Det är MIN teori sen finns det säkert rosa nosar som är rosa mer än vanligt som golden där te x.

russin
0

#16 absolut finns det hundar med  ljusare nosar året om eller dom som får det pga skador, men vinternos är ett känt faktum. bristande pigment i kombination med för lite sol🙂