jag blir så sur!!!
Alltså förlåt, men är folk i usa dumma i huvudet? eller finns de folk som gör såhär i sverige me? finns de säkert.. argh!
Kollar på cesar och svaret varenda gång på hans fråga är "vi går ut med honom/henne på promenad en gång på helgerna"
Men va!! Förstår inte folk att de kanske är därför hon rymmer? de är därför hon springer ut och älskar de!! En hund ska gå ut vareeeenda dag. Männsikor som inte ens förstår de borde bli hundlösa diiiirekt!!:(
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Har också sett folk säga det. Och dom säger det som att det är det mest naturliga som finns.
Vad tror dom egentligen?
Att det räcker med en kisspaus på gräsmattan på gården?
-suck-
ja de var som cesar sa, om ni hade barn och lät dom vara ute endast lördag så skulle dom me sticka så fort en dörr var öppen. Jag förstår inte hur man kan vara så trångsint så man inte förstår att en hund behöver komma ut som alla andra. Och specielt få gå!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Det brukar jag också irritera mig på, en gång va det några som tyckte dom var jätteduktiga när dom gick en runda på 200meter en gång per dag… Och det tyckte dom var jättebra x/
Jag fattar inte att dom inte skäms…dom måste ju alltså skaffat hunden som nån slags prydnadssak…jag skulle ha stuckit all världens väg om dom öppnade dörren …..
Ja, jag har sett flera familjet i ceasars prog som bara går ut ett par ggr per vecka med hunden. Tur man inte föddes som hund där ;)
Verkligen…inte undra på att hundarna verkar helt galna =)
såg ett program där dom mata hundarna med massa glass och te med socker, och stängde sen in dom i små burar när dom skulle gå nånstans, så hundarna bara stod o snurra, så undrar dom varför hundarna är överaktiva O.o

Men många av dessa familjer fick ju svårighet att gå ut och gå med sina hundar. Och ju mindre dom gick desto jobbigare blev dom. En ond cirkel liksom.
Ja det är så sanslöst dumt så det är inte klokt…gjorde dumhet ont skulle dom ligga och skrika för jämnan…

Haha det var ett bra ordspråk eller vad man kan kalla det för. Exakt! 
Ja det är ett ordspråk hihi
Min mamma sa det jämt =)

Ja, det var bra iaf. Riktigt bra.
Tycker också att det verkar helt otroligt korkat, att inte förstå att hundar behöver promenader varje dag, förutom kissrundorna. Fast jag kan faktiskt berätta att det förekommer inte bara i usa. Fick tala om för en jag känner att hennes hund behöver promenera med henne, att det är jätteviktigt. De hade ett hus med stor tomt, och trodde det räckte med att hunden fick komma ut där. Vovven rymde gång på gång och hon förstod inte varför. Men hon rättade till det sedan. Och hunden lugnade ner sig.
ja stackars hundar som bara ska vara som prydnader.
min lilla pincher kille är 4 månader och vi går flera runder per dag,lagom långa därför som han inte är så gammal ännu.
En del borde inte få ha hund.
Bättre då med katt,så behöver man ju inte gå ut.
#13 När jag stod på hundmässan i Göteborg med Axl, i rasmontern, så blev jag och dom andra förskräckta över hur okunniga folk är när det gäller hundskötsel och promenader…
Vissa fattar inte att en hund ska ha flera promenader per dag och sammanlagt minst en timme! Redan det tyckte flera lät mycket. :(
#14: Ja, exakt! Tänk om dom hade varit så smarta så att de skaffade sig katt istället ´ler ´
#15: Precis. Jag har fått massor av kommentarer från mina grannar, de tycker att jag är ute mycket med mina hundar. Ja, det är jag, för jag vet vad de behöver. Det blir två långa promenader varje dag plus alla smårundor vi gör. Kanske är det "typiskt göteborskt" att inte förstå vad hundarna behöver. Det verkar som om de allra flesta i andra städer och så, förstår det bättre. (fördomar)
#16 Njae, jag tvivlar på att det är typiskt för Göteborg. ;) Det är något man kan se i hela landet.
Göteborg är annars en relativt hundvänlig stad, jämför med t.ex Uppsala där jag bara fått otrevligheter till mig för att jag har hund. I Göteborg har jag fått många positiva kommentarer och folk som blir glada av hundar. ;)