Ras till hund?
Hejsan Hejsan! Min familj ska äntligen skaffa en vovve och vi håller på och söker runt efter en hund som passar oss. Vi är två syskon. Jag är 12 min brr är 15 så båda två kan ta hand om hunden rätt bra. Mamma och pappa är hemma båda två på kvällen(sen eftermiddag 6 typ). Så vi vil gärna ha en hund ras som är glad och vi vill inte ha en jakt hund eller något sånt. Vi vill gärna ha en **familjehund** Vi har en jätte gosig och trevlig hund som heter Buster. Han är en blandras på 7 raser och han är väldigt väluppfostrad och är bra med andra hundar. Så vi vill gärna ha en ras/hund som passar in i vår familj.
Enjoy the small things in Life...
For one day you will look back and realize they were the big things 
Först måste ni fundera ut vad ni vill göra med hunden utöver promenader, vad för temperament/mentalitet hunden skall ha, pälsvård, storlek o.s.v.
Var skall hunden vara på dagarna? Dagis har åldersgränser så tar ni en valp måste ni ha planerat hur ni gör under de första månaderna.
Min mormor och morfar är båda väldigt friska och bor typ jämte oss. Vår första hund Buster är 2 år gammal och är alltid oss mormor och morfar på dagarna. Jag vill inte ha en liten hund för Buster är en normal storlek!
Leta i rasgrupp 9. direkt länk här 🙂
Keeshond :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Utställningslabben?
-
Säger som 3 kolla rasgrupp 9 på SKK. 😉
#6 hon sa i #2 att hon inte vill ha liten ras då Buster är medelstorlek. :) De flesta i grupp 9 är små. Skulle vara storpudeln kanske? Eller mellanpudeln.
Eller långhårig collie men kolla linjerna så det inte är ett nervvrak :)
Det är inte någon spec. Rasgrupp ni är sugna på?
Nej vi vill inte ha någon spec. ras. Men rasen får typ inte vara en hund som inte blir som stor med tankarna på att Buster är typ en medel hund om du fattar vad jag menar med medel hund. Vi vill kanske ha en hund som tillslut blir i Busters storlek typ.
Skulle faktis vilja ha en medel Pudel. Jag kan lägga ut en bild på Buster så ni ser honom.
Tack så mycket! Men tror ni att en Pudel och Buster kan komma överens? Buster är alltid snäll tyst och alltid bra med hundar, men man vet ju aldrig.
#14 alla valpar är mer eller mindre dryga med vuxna hundar men de vuxna brukar ha bra tålamod för småttingar. :)
Haha, ja de små brukar vara lite blyga i början. Vi har börjat söka runt efter en medel Pudel och leta efter den.
Vi vill bara ha en hund som passar in i hushållet men det är ju hur man uppfostrar den och så.
Gud så gullig! Vi har hittat en liten hund vi har börjat titta in lite extra på och det är en mellanpudel!
Vi har en mellanpudel(På gränsen till dvärg) och hon leker fint med min aussie på ca 30kg, inga problem lixom. Mellanpudel kan absolut funka hos er!
-